استقبال ۸۳ درصدی مشترکین برق مازندران از حذف قبض کاغذی\

استقبال ۸۳ درصدی مشترکین برق مازندران از حذف قبض کاغذی

  • کد خبر: 218571
  • چاپ
  • انتشار: 26 مرداد 1398 - 15:26

استناد نیوز - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران گفت که تا کنون ۸۳ درصد از مشترکین برق استان با اعلام شماره تلفن همراه، از حذف قبض کاغذی و دریافت صورتحساب‌های پیامکی استقبال کردند.

به گزارش استناد نیوز، استان مازندران دو شرکت توزیع برق دارد که یکی از گلوگاه تا انتهای غربی شهرستان آمل را پوشش می دهد و به نام شرکت توزیع برق مازندران شناخته می شود و دیگری شرکت توزیع برق منطقه نوشهر است که مناطق غربی استان را تحت پوشش دارد. شرکت توزیع برق مازندران با یک میلیون و ۴۰۰ هزار مشترک بیشترین میزان مصرف کنندگان برق استان را دارد .

حذف صدور قبض کاغذی بخش نامه وزارت نیرو است که با هدف کاهش مصرف کاغذ ، حرکت در مسیر دولت الکترونیک و کاهش هزینه ها از ابتدای مرداد ماه در استان مازندران آغاز شد.

بر اساس اعلام شرکت توزیع برق مازندران از آغاز اجرای این طرح تا کنون بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار مشترک زیر پوشش از آن استقبال و به صورت پیامکی قبض خود را برای نخستین دوره در مرداد ماه جاری دریافت کردند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه قبوض کاغذی مشترکین صنعتی قبلا حذف شده و به صورت پیامکی صورت حساب برایشان ارسال می شود، افزود : بیشتر کسانی که تاکنون شماره تلفن همراه برای دریافت قبض برق ارائه نکرده اند از مشترکان خانگی یا تجاری هستند.

رضا غفاری با بیان اینکه هدف از این طرح صیانت از جنگل ها و منابع طبیعی ، توسعه دولت الکترونیک و کاهش هزینه دولت است ، افزود: مشترکین توزیع برق تا پایان مرداد ماه زمان دارند تا شماره پیامکی خود را جایگزین قبض کاغذی کنند.

وی توضیح داد: البته برای مشترکانی که در مناطق روستایی دورافتاده و فاقد پوشش تلفن همراه زندگی می کنند همچنان قبض کاغذی صادر می شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران آمار این دسته از افراد را کمتر از پنج درصد کل مشترکین برآورد کرد.

غفاری به چگونگی عملکرد سامانه پیامکی نیز اشاره کرد و گفت: دستگاه های پیامکی ما به صورت هوشمند پس از هر بار ارسال به صورت خودکار تاییدیه دریافت از سوی مشترک را اعلام می کنند تا در صورتی که هر مشترک موفق به دریافت صورتحساب نشد دوباره پیامک ارسال شود.

وی ادامه داد: برای هر صورتحساب خداقل در طول دوره ۲ پیامک ارسال خواهد شد و اخطاریه قطع برق نیز به صورت پیامکی به دست مشترک می رسد.

چهار روش برای حذف قبوض کاغذی پیش روی مشترکین

غفاری نخستین و ساده ترین روش حذف قبوض کاغذی را ثبت شماره تلفن همراه مشترکان در سامانه مشترکین برق استان عنوان کرد و گفت: مشترکین می توانند با تلفن همراه خود شناسه ۱۳ رقمی قبض را به شماره ۱۰۰۰۹۱۲۱ ارسال کنند تا پس از آن قبوض به صورت پیامکی برایشان ارسال شود.

وی ادامه داد: یکی از روش های دیگر برای حذف قبض کاغذی مراجعه به پایگاه اینترنتی شرکت توزیع نیروی برق مازندران به نشانی www.maztozi.ir است که در این فضا مشترکان باید به قسمت میز الکترونیکی بروند و با انتخاب گزینه دریافت با پیامک، شماره تلفن همراه خود را ثبت کنند.

این مسئول مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت در شهرها یا دفاتر پست بانک روستایی در روستاها را هم از دیگر راههای ثبت شماره تلفن همراه برای حذف قبض کاغذی برشمرد.

مدیرعامل شرکت توزیع مازندران گفت: مشترکین همچنین می توانند شماره تلفن همراه خود را به ماموران قرائت کنتور هنگام مراجعه به درب منازلشان ارائه کنند تا در سامانه ثبت و قبض کاغذیشان حذف شود.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار