افزایش حمله مگس مدیترانه ای به باغات در مازندران\

افزایش حمله مگس مدیترانه ای به باغات در مازندران

  • کد خبر: 218579
  • چاپ
  • انتشار: 26 مرداد 1398 - 18:15

استناد نیوز - مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری مازندران از آفت مگس میوه حدود ۴۰ سال وارد شده است خبرداد و گفت: امسال میزان زادآوری و حمله و آفات آن نسبت به سال های قبل بیشتر است.

 

به گزارش استناد نیوز،  حسین منفردی عصرشنبه در نشست با خبرنگاران با اظهار داشت: یکی از وظایف پدافند غیرعامل، حفظ و حراست مال و جان مردم است و باید تهدیداد را شناسایی و رفع کنیم.

وی تصریح کرد: تهدیدات زیستی اولویت اول در استان مازندران است و تغذیه و مدیریت تغذیه مسئله بسیار مهم است.

وی آفت های محصولات کشاورزی را از مهمترین تهدیدات زیستی برشمرد و گفت: آفت مگس میوه حدود ۴۰ سال وارد شده است و امسال میزان زادآوری و حمله و آفات آن نسبت به سال های قبل متفاوت است.

منفردی با تاکید بر کیفیت محصولات و صادرات آن اظهار داشت: باید از انتقال این آفت به محصولات استراتژیک و مرکبات جلوگیری شود.

وی به آفت شب پره شمشادها اشاره کرد و با اشاره به وجود ۴۱ هزار اراضی شمشادستان ها و وارداتی بودن آفت گفت: این آفت از سال ۹۳ وارد استان شده است و به رغم تلاش ها، حجم خسارت ها بالا بده است و به صورت لکه ای برخی نقاط شمشادستان ها حفظ شده است.

وی به ابلاغ برنامه برای کشت مصنوعی شمشادها اشاره کرد و گفت: تاکنون یک میلیون و ۸۰۰ هزار قلمه شمشاد نهال تولید شد و مشخص شدن پارک هایی برای ایجاد نهالستان های ویژه در کیاسر، فریم و تنکابن از جمله برنامه ها است.

وی با اظهار اینکه آفت شمشاد و شب پره وارداتی است تصریح کرد: تلاش ها در پی آن است که شرایط آفت کنترل شود.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار