با هاشمی بعد از مرگ مهربان شدند / قدر آیینه بدانید چو هست، نه آنوقت که افتاد و شکست\
  • دشمنانی که دوست می شوند

با هاشمی بعد از مرگ مهربان شدند / قدر آیینه بدانید چو هست، نه آنوقت که افتاد و شکست

  • کد خبر: 21861
  • چاپ
  • انتشار: 20 دی 1395 - 10:30

نکته جالبی که پس از رحلت آیت الله هاشمی مشاهده می شود اشک ها، تسلیت ها و تمجیدهای مخالفان سرسخت این بزرگ مرد است که روزی او را فتنه گر می خواندند! در تیتر روزنامه هایی که در چند سال اخیر همواره نام هاشمی با بدی همراه می شد امروز تیترهای تعریف و تمجید دیده می شود

به گزارش استناد نیوز، اکبر هاشمی رفسنجانی از چهره‌های تأثیر گذار و شاید بعد از امام خمینی (ره) تأثیرگذارترین فرد در روند پیروزی انقلاب ایران بود. پس از پیروزی انقلاب او یکی از اعضای شورای انقلاب اسلامی شد. او از بدو تشکیل این شورا، یکی از قدرتمندترین چهره‌های آن بود. در دوره پس از پیروزی انقلاب هاشمی نزدیک‌ترین فرد به خمینی بود و نقش «چشم و گوش» رهبر را ایفا می‌کرد.

هاشمی 8 سال رئیس جمهور و 8 سال ریاست مجلس جمهوری اسلامی را برعهده داشت و همچنین رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بود و در دوره ای ریاست مجلس خبرگان رهبری را برعهده داشت و از استوانه های بی بدیل نظام جمهوری اسلامی در تمامی سال های پس از انقلاب اسلامی بود.

این بزرگ مرد تاریخ ایران بارها مورد تمجید روح الله خمینی و حضرت آیت الله خامنه ای قرار گرفته بود و رهبری معظم بارها حتی در شرایطی که هاشمی تحت شدیدترین اتهامات قرار کرفته بود او را نزدیکترین فرد به خود و مورد اعتماد انقلاب می خواند.

اما همه اینها مانع از هجوم مخالفان به ایشان نشد و بخصوص بعد از وقایع سال 88 بدترین تهمت ها به هاشمی نسبت داده شد و فشارها افزایش یافت به طوری که روزی نبود که در رسانه ها و اجتماعات و حتی نمازهای جمعه به صورت مستقیم و غیر مستقیم مورد حمله قرار نگیرد. حتی حمایت های رهبری هم از ایشان نتوانست مانع این تهمت ها شود.

رئیس مجلس تشخیص مصلحت نظام اما هیچ گاه در مقابل فشارها کوتاه نیامد و آزادانه نظرات خیرخواهانه خود را بیان نمود و حتی انتقادهایی را مطرح می نمود که از دید بسیاری از دوست داران انقلاب این انتقادات تند هم در جهت تقویت نظام و رهبری بود و توصیه های راه گشای ایشان چراغ راه انقلاب بوده.

اما نکته جالبی که پس از رحلت ایشان مشاهده می شود اشک ها، تسلیت ها و تمجیدهای مخالفان سرسخت این بزرگ مرد است که روزی او را فتنه گر می خواندند! در تیتر روزنامه هایی که در چند سال اخیر همواره نام هاشمی با بدی همراه می شد امروز تیترهای تعریف و تمجید دیده می شود، جملاتی از جمله: «یار صادق امام»، «رفیق دیرین رهبری»، «استوانه انقلاب»، «امیرکبیر زمان» و تیترهایی از این دست تیتر یک روزنامه ها و خبرگزاری های دوست و دشمن هاشمی شده است.

جمله کاش کمی مهربان تر بودیم از مخالفان سرسخت شنیده شده و خواهد شد. هاشمی را نمی شود جدا از رهبری دانست همانطور که در پیام پرمهر تسلیت رهبری معظم انقلاب دیده شد، ایشان فرمودند: «هیچ شخصیت دیگری را نمیشناسم که تجربه ای مشترک و چنین دراز مدت را با او در نشیب و فرازهای دوران تاریخ ساز به یاد داشته باشم» ایشان همچنین فقدان همرزم و همگامی که سابقه 59 سال همدلی و همکاری را داشتند سخت و جانگاه دانستند.

شاید حالا و پس از فوت این یار دیرین رهبری مخالفان و منتقدان سرسخت هاشمی به دور از سیاسی کاری حقایق را بگویند و سخنان رهبری در مورد همگام خود را بیشتر مورد توجه قرار دهند، اما ای کاش قدر داشته های خود را پیش از از دست دادنشان بدانیم و بخاطر منافع شخصی و سیاسی چنین ظرفیت های بزرگی را تخریب نکنیم و از سرمایه های بزرگ انقلاب در جهت تحکیم بیشتر و تقویت نظام استفاده نماییم.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار