بازگشایی كاخ صفي آباد بهشهر باعث جذب بیشتر گردشگر و توریست می شود\
  • مدیر منطقه یک مجمع عالی نخبگان مازندران؛

بازگشایی كاخ صفي آباد بهشهر باعث جذب بیشتر گردشگر و توریست می شود

  • کد خبر: 218649
  • چاپ
  • انتشار: 30 مرداد 1398 - 09:59

استنادنیوز؛ ريس منطقه يك و دبير مجمع عالي نخبگان استان مازندران بیان داشت :يكي از مناطق مهم ميراثي و گردشگري در شرق مازندران بي شك كاخ صفي اباد شهرستان بهشهر ميباشد كه در دوران صفويه بنا شده است و از قدمت و بيشينه تاريخي ارزشمندي برخوردار است.


حسين فرخزاد رستمي در گفت و گویی با استنادنیوز اظهار داشت:  در دهه اخير مسولين زيادي خبر از بازگشايي كاخ و دسترسي مردم براي عموم سخن گفته اند ولي هر بار تمام اين وعده ها در حد همان قول و قرارهايي كه هيچ وقت به واقعيت نزديك نشده مانده است .

وی افزود؛ با روي كار امدن فرماندار جديد و فعلي شهرستان بهشهر دكتر خنجري اين موضوع به صورت جدي مورد بررسي و وعده هايي مبني بر بازگشايي اين كاخ در بهمن ٩٧ به مردم داده شده است ولي علي رغم تلاش ها و وعده هاي فرماندار اين موضوع در آن ايام هم رنگ واقعيت به خود نديد.

دبير مجمع عالي نخبگان استان مازندران گفت: بعد از انتصاب  حسين زادگان به عنوان استاندار مازندران و پيگيريهاي مسولين زيربط دوباره خبري مبني بر بازگشايي اين كاخ در هفته دولت داده شده است كه اميدواريم اين بار با اجرايي شدن اين مهم كاخ صفي اباد براي عموم مردم در دسترس،و منطقه شرق استان مازندران و شهرستان بهشهر به عنوان قطب گردشگري ،و شناساندن ان به گردشگران كمك شاياني انجام شود.

فرخزاد رستمي گفت: كاخ صفي اباد در جنوب غرب شهرستان بهشهر و در بالاي ارتفاعات منتهي به دشت قرار دارد اين كاخ در ميان باغي زيبا به صورت بنايي مربع شكل و داراي ابعاد ٢٥*٢٥ متر بوده و در دو طبقه ساخته شده است.فاصله كاخ تا دريا ١٦ كيلومتر ميباشد اين بنا در سال ١٠١٠ هجري قمري به فرمان شاه عباس ساخته شده است.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار