برگزاری نشست ساماندهی و پرچم گذاری شناگاههای استان مازندران\

برگزاری نشست ساماندهی و پرچم گذاری شناگاههای استان مازندران

  • کد خبر: 218672
  • چاپ
  • انتشار: 07 مرداد 1398 - 17:51

استنادنیوز؛ نشست ساماندهی و پرچم گذاری شناگاههای استان مازندران در مرکز بهداشت استان برگزار گردید.

 

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت استان مازندران نشست ساماندهی شناگاههای استان مازندران روز شنبه مورخه ۶/۵/۱۳۹۸ با حضور مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی استان ،رئیس گروه سلامت محیط مرکز بهداشت استان و نمایندگان استانداری، سازمان محيط زيست، مرکز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشکي دانشگاه ( EOC) و با حضور کارشناسان مربوطه در محل معاونت بهداشتی دانشگاه برگزارگردید.

این جلسه با هدف حفظ و ارتقاء سلامت عمومی و اطلاع رسانی مناسب به آحاد مردم جهت خودمراقبتی و در راستای اجرای تفاهم نامه همکاری های مشترک بین وزارت کشور و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان حفاظت محيط زيست منعقد گرديده است. اين جلسه با موضوع بازرسي و نصب پرچم در شناگاههاي ساحلي و طرح هاي سالم سازي سطح استان توسط معاونت بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي در برگزار گرديد.

اهداف برگزاری این جلسه تعیین شرایط و وضعیت موجود شناگاه های طبیعی و طرح های سالم سازي دريا و اطلاع رساني جهت رفع مشکلات و معضلات آنها به منظور به حداقل رساندن آلودگي محيط زيستي و بهداشتي ناشي از فعاليتهاي گردشگري،تفريحي و شنا در مناطق ساحلي و حصول اطمينان از سلامت محيط زيستي و بهداشتي آبهاي ساحلي به منظور پيشگيري از وارد آمدن اثرات سوء به شناگران و گردشگران اعلام شده است.

از دیگر اهداف این جلسه بررسی تمهیداتی به منظور افزایش سطح آگاهی و ارتقاء سطح دانش و آمادگی های بهداشتی و محيط زيستي پيمانکاران و مديران شناگاه ها و طرح هاي سالمسازي دريا در زمينه حفاظت محيط زيست و اکوسيستم دريا در برابر آلودگي ها تا نيل به محيط زيستي سالم مي باشد.

در این نشست مهندس محمدحسن ابدی مدیر گروه سلامت محیط و کار استان ضمن اعلام وضعیت شناگاهها و بازرسی و نمونه برداری های بعمل آمده در فصل تابستان اعلام کردند تعداد۳۱۰ مورد بازرسی از طرحهای سالمسازي دريا انجام و ۳۰۲ مورد نمونه برداري ميکروبي براساس چک لیست دستورالعمل بازرسی صورت پذیرفته است. همچنین ایشان به بیان اقدامات صورت گرفته در خصوص نصب پرچم در شناگاههای ساحلی و طرح های سالم سازی دريا پرداختند.

 

در ادامه این نشست آقای فضل الله کیقبادی نماینده استانداری به بررسی مهمترین عوامل آلودگی شناگاهها پرداختند. ایشان عواملي همچون افزايش شناگاهها در مجاورت رودخانه ها، آلودگي ناشي از عدم تصفيه فاضلابهاي شهري و روستايي، پراکندگي محلهاي تخليه فاضلاب هاي شهري/روستايي به منابع آبي، آلودگي ناشي از واحدهاي گردشگري، رستورانهاي واحدهاي خدماتي فاقد سيستم تصفيه فاضلاب و عدم مديريت مناسب پسماندها و زباله ها را به عنوان مهمترين اين عوامل اعلام کردند.

همچنین در این نشست چک لیست بازرسی ها و نمونه برداری میکروبی معاونت بهداشتی و سازمان محیط زیست جهت بررسي نتيجه نهايي و پرچم گذاري مطابقت داده شد تا طي نشست نهايي در روز ۷/۵/۹۸ نوع پرچم شناگاهها به استانداري اعلام گردد.

شایان ذکر است نصب پرچم در شناگاهها بیانگر میزان مطلوبیت شناگاه از نظر کیفیت شرایط بهداشتی و زیست محیطي است به گونه اي که پرچم آبي رنگ به مفهوم شناگاه مورد تائيد و فاقد مشکلات بهداشتي و زيست محيطي است، نصب پرچم زرد رنگ بيانگر فقدان شرايط مناسب مدنظر بوده و احتمال آلودگي به عوامل بيماريزا و به خطر افتادن سلامتي افراد در آن شناگاه زياد است و به بیان دیگر احتمال خطر آلودگی در این مناطق وجود دارد و شناگاههای فاقد پرچم دارای خطر بالا هستند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار