کارگاه آموزش فناوری اتوماسیون کشاورزی در مرکز آموزش فنی و حرفه ای 22 بهمن ساری افتتاح شد\

کارگاه آموزش فناوری اتوماسیون کشاورزی در مرکز آموزش فنی و حرفه ای 22 بهمن ساری افتتاح شد

  • کد خبر: 218687
  • چاپ
  • انتشار: 05 مرداد 1398 - 10:53

استنادنیوز؛ همزمان با هفته ملی مهارت با حضور موثر شرکای اجتماعی در ایجاد کارگاه های آموزشی، کارگاه آموزش فناوری اتوماسیون کشاورزی افتتاح و به بهره برداری رسید.

 

به گزارش روابط عمومی و مرکز اطلاع رسانی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران، با توجه به اینکه مازندران و سایر استان های شمال کشور به عنوان قطب کشاورزی به شمار می آیند اداره کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران کارگاه آموزش فناوری اتوماسیون کشاورزی را با همکاری و مشارکت شرکت فنی و مهندسی تیوان با حضور سید حسین درویشی مدیرکل و مدیران این شرکت در مرکز آموزش فنی و حرفه ای 22 بهمن ساری افتتاح کرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای در این مراسم اظهار داشت: بر اساس سیاست ها و رویکرد سازمان آموزش فنی و حرفه ای جهت جذب مشارکت، همکاری و هم افزایی با بخش های خصوصی و شرکت های فعال در بخش های مختلف و ایجاد نهضت مهارت افزایی؛ اداره کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران با همکاری شرکت فنی و مهندسی تیوان این کارگاه آموزشی را ایجاد کرده است.

وی با اشاره به ابلاغ نهضت مهارت افزایی از جانب وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان یکی از اولویت های اساسی وزارت متبوع؛ ایجاد این نهضت را در گرو همکاری، هم افزایی تمام شرکای آموزشی، دستگاه های اجرایی و بخش های خصوصی دانست و افزود: در این راستا اداره کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران آمادگی دارد تا در رویداد های مختلف خود از جمله برگزاری مسابقات ملی مهارت، مسابقات آزاد مهارت، ایجاد کارگاه های آموزشی در خوشه های مختلف خدمات، صنعت، کشاورزی و فرهنگ و هنر و.. از ظرفیت های مختلف نهاد های اجتماعی و شرکت های بخش خصوصی استفاده نماید.

درویشی با تاکید بر لزوم اتصال آموزش های فنی و حرفه ای و شرکای اجتماعی اظهار داشت: علت عدم توسعه نیافتگی کشور به علت بالا بودن نرخ بیکاری است. بالا بودن نرخ بیکاری بدین معناست که بیش از 80% فارغ التحصیلان دانشگاه ها از توانمندی مهارتی لازم برخوردار نیستند و وجود فقر مهارتی در جامعه مشکلات عدیده بوجود آورده اند که تنها راهکار آن توجه به آموزش های فنی و حرفه ای و اتصال بازار کار و واحدهای تولیدی به مهارت آموختگان توانمند و ماهر در بخش های مختلف به ویژه کشاورزی و گردشگری در استان مازندران است.

وی همچنین افزود: این کارگاه آموزشی با هدف کاهش ضایعات کشاورزی ایجاد گردید زیرا افزایش روزافزون جمعیت و افزایش هزینه نهاده های محصولات کشاورزی و ضایعات حدود %30 از این محصولات ایجاب می کند تا در جهت افزایش تولید و با استفاده از صنایع تبدیلی و تکمیلی، از منابع و نهاده های تولیدی بیش از پیش استفاده شود، تا ضمن دست یابی به امنیت غذایی، فرآیند تولید بهینه گردد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار