اسامی دریافت‌کنندگان ارز دولتی به صورت شفاف اعلام شود\
  • عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی:

اسامی دریافت‌کنندگان ارز دولتی به صورت شفاف اعلام شود

  • کد خبر: 218696
  • چاپ
  • انتشار: 31 مرداد 1398 - 13:13

استناد نیوز، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: برای مبارزه با این کار باید اسامی دریافت‌کنندگان ارز دولتی به صورت شفاف اعلام شود.

به گزارش استناد نیوز به نقل از مهر، عزت‌الله یوسفیان‌ملا با تأکید بر ضرورت نظارت بر نحوه تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای تأمین کالاهای اساسی، اظهار داشت: طبق گفته دولتمردان، لیست تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به بخش‌های مختلف جهت تأمین کالاهای اساسی کاملاً شفاف و در سایت بانک مرکزی درج شده است که باید این مطلب راستی‌آزمایی شود.

وی با بیان اینکه حتما باید در نحوه تخصیص ارز دولتی برای تأمین کالاهای اساسی شفافیت وجود داشته باشد، ادامه داد: قطعا مردم باید بدانند که در وهله اول چه افراد و گروه‌هایی و از سوی دیگر به چه علتی ارز دولتی دریافت می‌کنند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین کسانی که ارز دولتی دریافت می‌کنند، باید به این مسئله واقف باشند که نمی‌توانند بیت‌المال را حیف و میل کنند و در این زمینه حساب و کتاب وجود دارد.

یوسفیان‌‍ملا با تاکید بر اینکه نهادهای ذیربط در تخصیص ارز دولتی باید دقت لازم را به عمل آورند، گفت: منابع ارزی اختصاص داده شده برای تامین کالاهای اساسی از بیت‌المال است و هیچ دلیلی ندارد که اسامی دریافت‌کنندگان آن پنهان بماند.

وی با اشاره به اینکه منشأ مفاسد اقتصادی عدم شفافیت و پنهان کاری است، بیان کرد: زمانی که ارز دولتی بدون حساب و کتاب تخصیص داده شود، منجر به رانت و مفاسد اقتصادی می‌شود و برای مبارزه با این کار باید اسامی دریافت‌کنندگان ارز دولتی به صورت شفاف اعلام شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه میزان تخصیص ارز دولتی برای تامین کالاهای ضروری مشخص است و باید اعلام شود، خاطرنشان کرد: اگر ما به دنبال آن هستیم که فساد و رانت از حوزه ارز دولتی خارج شود، باید به صورت مرتب گزارش کالاهای خریداری شده با ارز دولتی ارائه شود.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار