افزایش 75 درصدی مصرف برق در مازندران\

افزایش 75 درصدی مصرف برق در مازندران

  • کد خبر: 218753
  • چاپ
  • انتشار: 02 شهریور 1398 - 21:40

  استناد نیوز – افزایش محسوس دما و رطوبت هوا در مازندران که از روز گذشته با استقرار الگوی هوای تابستانه آغاز شده امروز در نخستین روز گرم شهریور با رسیدن گرما به اوج خود سبب شد تا مصرف روزانه برق در این استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش 75 درصدی را تجربه کند.

 

به گزارش استناد نیوز به نقل از ایرنا ، در حالی که امروز یکشنبه دمای واقعی هوا در مناطق مختلف مازندران از مرز 36 درجه گذشت ، اما طبق نظر کارشناسان هواشناسی، مردم مازندران به دلیل شرجی بودن جغرافیای استان دمای 40 درجه را احساس کردند.

بر اساس اعلام کارشناسان هواشناسی ، احساس گرما در هوای شرجی تابستانی مازندران همواره تا پنج درجه بیشتر از دمای ثبت شده است که به میزان تبخیر آب و رطوبت بستگی دارد و به همین دلیل نیز میزان استفاده از وسایل سرمایشی را افزایش می دهد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت که امروز در ساعت 15 و 30 دقیقه اوج مصرف برق در استان به یک هزار و 746 مگاوات رسید که سال گذشته در مدت مشابه این میزان یکهزار و 6 مگاوات آن هم در ساعت 21 بود.

رضا غفاری با بیان اینکه رکورد مصرف برق برای امسال در روز نهم مرداد ماه با یک هزار و 850 مگاوات بود، افزود: خوشبختانه تا امسال هیچگونه قطعی برق به خاطر افزایش مصرف نداشته ایم.

وی گفت که رکوردشکنی امروز اگر چه برای پست های برق بالا و خطوط انتقال خسارتی در پی نداشت ، اما منجر به فشار زیاد به برخی دستگاه ها در مدار شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران همچنین با بیان اینکه ظرفیت تولید استان مازندران حدود یک هزار و 800 مگاوات است، افزود: خوشبختانه امسال به دلیل شرایط جوی خنک و معتدل کسری در برق مصرفی نداشتیم.

غفاری با بیان اینکه میانگین مصرف استان در روزهای معمولی سال حدود یکهزار مگاوات است، اظهار اشت: اینکه پیک مصرف شهریور از شب به روز منتقل شده است کمی نگران کننده خواهد بود ، اما به هر ترتیب فعلا نگرانی برای مردم وجود ندارد.

در روزهای اخیر در استان مازندران دمای هوا افزایش محسوس داشته و دمای برخی مناطق استان در روزهای اخیر در مرز 35 درجه سانتیگراد بوده است.

بر اساس پیش بینی هواشناسی مازندران در روزهای آینده دمای هوا نسبت به امروز حدود 6 درجه کاهش خواهد داشت که به طبع کاهش مصرف برق نیز پیش بینی می شود.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار