۲ هزار هکتار از شالیزارهای مازندران زیرپوشش آبیاری تحت فشار قرار گرفته است\

۲ هزار هکتار از شالیزارهای مازندران زیرپوشش آبیاری تحت فشار قرار گرفته است

  • کد خبر: 218780
  • چاپ
  • انتشار: 03 شهریور 1398 - 14:23

استناد نیوز - استاندار مازندران با اشاره به پیاده کردن سیستم مدرن و به صرفه آبیاری در شالیزارهای این استان، گفت که تاکنون ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای سیستم آبیاری تحت فشار در شالیزارهای مازندران هزینه شده است.

 

به گزارش استناد نیوز ، احمد حسین زادگان روز یکشنبه در آیین بهره برداری از طرح های کشاورزی شهرستان ساری و جویبار در گفت و گو با خبرنگاران افزود: با تخصیص این میزان اعتبار تاکنون ۲ هزار هکتار از شالیزارهای مازندران زیرپوشش آبیاری تحت فشار قرار گرفته است .

وی با تاکید بر این که سیستم آبیاری تحت فشار به صرفه تر و مدرنتر از شیوه های فعلی آبیاری شالیزاراها است، گفت: در صورت بازخورد خوب و مثبت با اجرای این سیستم جدید آبیاری ، می توان گفت که آینده شالیزارهای مازندران حول محور آبیاری تحت فشار خواهد بود .

نماینده عالی دولت در مازندران در توصیف ویژگی های آبیاری تحت فشار در شالیزارها توضیح داد : در این شیوه با انجام یک مرحله سرمایه گذاری و تامین زیر ساخت های لازم ، این سیستم پیاده می شود و در صورت عدم تمایل کشاورز به کشت محصول در بخشی از زمین ، از طریق تفکیک اراضی این کار صورت می گیرد .

وی افزود: در این شیوه آبیاری ،کشاورز می تواند آن بخش از زمین را که قرار است کشت محصول انجام بدهد به زیر آب ببرد و بقیه زمین در زمان مورد نظر کشت شود .

مازندران با تولید سالانه حدود یک میلیون و ۱۰۰هزار تن برنج سفید ، ۴۲ درصد برنج مورد نیاز کشور را تامین می کند. این استان بیش از ۲۳۰ هزار هکتار شالیزاری دارد .

حسین زادگان همچنین اظهار داشت : کارهای تحقیقاتی سازمان جهاد کشاورزی و مرکز تحقیقات کشاورزی مازندران در این خصوص نشان می دهد که پیاده کردن آبیاری تحت فشار باعث کاهش ۳۰ درصدی مصرف آب و همچنین افزایش میزان تولید محصول می شود .



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار