جوانی؛ تفكرات امام حسين (ع) براي تمام ادوار تاريخ است\

جوانی؛ تفكرات امام حسين (ع) براي تمام ادوار تاريخ است

  • کد خبر: 219081
  • چاپ
  • انتشار: 17 شهریور 1398 - 14:37

استنادنیوز؛ رئیس مجمع عالی نخبگان استان مازندران بیان داشت؛ تاسوعا و عاشواری حسینی ازمهم‌‌ترین روزهای تاریخ اسلام برای شیعیان است.

 

یوسفعلی جوانی قادیکلایی در گفت و گوی اظهار داشت؛ روز عاشورا که در آن امویان لحظات سختی را برای پسر رسول خدا(ص) رقم زدند  حسین (ع) در این روز همراه بایارانش تمام زندگی خود را فدای خدا و دینش کردند و اسلام را با خون خود زنده نگه داشتند.

رئیس مجمع عالی نخبگان استان مازندران بیان داشت؛ شاید نود درصد آنان که براى امام حسین (ع) گریه مى‌ کنند، به ‌خاطر احساس مظلومیت آن بزرگ است که البته همین ‌طور هم هست؛ و مى ‌توان گفت یکى از ابعاد خیلى مهم است در حقیقت، با این اشک ‌هایى که مى ‌ریزیم، مدافع مظلوم هستیم و مى‌ خواهیم از مظلوم دفاع و حمایت کنیم. خوشا به حالتان، چنین ملتى دیگر مرگ و نابودى ندارند؛ ملتى که بداند باید از مظلوم طرفدارى کند.

وي با اشاره به اينكه سياستمداران غرب از نام حسين (ع) و حسينيه در طول تاريخ وحشت داشته اند و دارند ، گفت؛ ايجاد تحول هاي بزرگ تاريخي در جريان مقابله با ظلم را علت اصلي هراس غربي ها در اين زمينه دانست.
جوانی  پيام اصلي عاشورا را وجود رهبريت صالح براي اداره جوامع دانست و اظهار كرد : انقلاب اسلامي و هشت سال دفاع مقدس به عنوان دو تحول بزرگ ماندگار و تاريخي از نتايج همين فرهنگ و تفكر عاشورايي مي باشند.

رئیس مجمع عالی نخبگان استان مازندران گفت؛  توجه به امر به معروف و نهي از منكر به عنوان هدف اصلي امام حسين (ع) و نيز حفظ حرمت و شئونات اهل بيت (ع) در عزاداري ها به خصوص در برپايي مراسم هاي شبيه خواني و تعزيه خواني تاكيد كرد.

 



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار