ایجاد رشته تحصیلی «حمل و نقل» در مدارس مازندران/مازندران سومین استان در ایجاد رشته حمل و نقل\
  • معاون متوسطه آموزش و پرورش مازندران

ایجاد رشته تحصیلی «حمل و نقل» در مدارس مازندران/مازندران سومین استان در ایجاد رشته حمل و نقل

  • کد خبر: 219113
  • چاپ
  • انتشار: 20 شهریور 1398 - 14:37

استناد نیوز، تفاهم‌نامه مشترک اداره‌کل آموزش و پرورش واداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران برای ایجاد رشته حمل و نقل در مدارس فنی و حرفه‌ای و کاردانش مازندران منعقد شد.

 

 به گزارش استناد نیوز ،  نشست مشترک اداره‌کل آموزش و پرورش واداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران با حضور اسفندیار نظری معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان و علی نصیری معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری در راستای انعقاد تفاهم‌نامه مشترک برای راه‌اندازی رشته تحصیلی حمل و نقل در مدارس استان مازندران برگزار شد

* مازندران سومین استان در ایجاد رشته حمل و نقل
معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران نیز در این نشست بر ضرورت جذب دانش‌آموزان در شاخه فنی و حرفه‌ای تاکید کرد و گفت: امروزه حمل و نقل زیربنای توسعه هر کشور است و در مازندران نیز بنا داریم با کمک اداره‌کل راهداری مازندران به این مسئله توجه ویژه‌ای شود.
اسفندیار نظری با بیان اینکه در تلاش هستیم دانش آموزان را در بخش فنی و حرفه‌ای و کاردانش به سمت حمل و نقل سوق دهیم، اظهار کرد: در استان مازندران بیش از 42 هزار و 500 دانش‌آموز در حوزه فنی و حرفه‌ای و کاردانش در حال تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه مازندران سومین استان کشور است که رشته حمل و نقل را در مدارس ایجاد کرده، تصریح کرد: کلاس‌های رشته حمل و نقل برای نخستین‌بار در مازندران به‌صورت پایلوت با حضور 20 دانش‌آموز طی سال تحصیلی 98 و 99 در شهرستان بابل برگزار می‌شود
معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران گفت: تلاش می‌کنیم این رشته برای سال‌های آینده در استان مازندران توسعه پیدا کند..
معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران در این نشست یکی از خلأهای این اداره‌کل در بخش آموزش را بحث فقدان رشته حمل و نقل در مدارس دانست و گفت: 612 هزار راننده در بخش کالا و خدمات در کشور فعال هستند که 26 هزار نفر آن سهم مازندران است.
علی نصیری یکی از الزامات در بخش رانندگی حمل و نقل را داشتن کارت هوشمند رانندگان دانست و اظهار کرد: 17 هزار راننده حمل و نقل استان مازندران دارای مدرک تحصیلی سیکل به پایین هستند که از این‌رو به دنبال ایجاد رشته حمل و نقل در مدارس استان هستیم.

وی افزود: در زمینه نگهداری راه و ابنیه نیازمند افراد تحصیل کرده هستیم که با ایجاد این رشته تحصیلی می‌توان دانش آموزان تحصیل کرده در حوزه نگهداری راه تربیت کرد.
معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران بیان کرد: بسیاری از رانندگان ما به شرایط حمل و نقل بین‌المللی آشنا نیستند که در بعضی از کشورها نمی‌توانند مشکلات خود را برطرف کنند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار