دانشگاه باید خود را با شرایط و مسائل روز جامعه سازگار کند\

دانشگاه باید خود را با شرایط و مسائل روز جامعه سازگار کند

  • کد خبر: 219211
  • چاپ
  • انتشار: 26 شهریور 1398 - 15:41

استناد نیوز- استاندار مازندران گفت: در وضعیت کنونی وضعیت دانشگاه باید خود را با شرایط و مشکلات و مسائل روز جامعه سازگار کند و پای کار بیاید و در صدد برآوردن نیاز جامعه برآید.

به گزارش استناد نیوز، احمد حسین زادگان صبح سه شنبه در نشست وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اساتید دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری، شرایط تحریمی و تحمیلی کنونی کشور را بسیار حساس عنوان کرد و افزود: در این وضعیت دانشگاه باید خود را با شرایط و مشکلات و مسائل روز جامعه سازگار کند و پای کار بیاید و در صدد برآوردن نیاز جامعه برآید.

وی تاکید کرد: نظام جمهوری اسلامی تا کنون سرمایه های سنگینی در عرصه دانشگاهی صرف کرد و باید در زمان محدودیت ها دانشگاه به کمک نظام و دولت بیاید.

نماینده عالی دولت در مازندران خدمات و امکانات دولت برای گسترش فعالیت و همراهی با پژوهش های دانشگاهی را در سال های اخیر بی بدیل توصیف کرد و گفت: انتظار می رود دانشگاه و دانشگاهیان حداکثر استفاده را از این خدمات و فضای باز فکری و فعالیتی داشته باشند.

استاندار مازندران اظهار داشت: دشمن به شدت به دنبال نا امید کردن دانشجویان و جذب و خروج آنها از کشور است و مدیران و اساتید دانشگاه باید نسبت به این مساله هوشیار باشند.

حسین زادگان ورود دانشگاه برای حل مشکلات جامعه را همواره قرین موفقیت توصیف کرد و افزود: فعالیت های صورت گرفته در سال های اخیر در حوزه اصلاح برنج و توسعه اقلام پر محصول که با اتکا به پژوهش های دانشگاهی صورت گرفت، مثبت بوده است.

استاندار مازندران با اظهار این که دانشگاه امروز بیش از هر زمان دیگر باید تکلیف محور و هدفمند فعالیت کند و نباید صرفا هزینه محور باشد، گفت: انتظار ما از وزارت علوم ارائه بسته های حمایتی مطلوب برای دانشجویان استان ها و زیرساخت های اشتغال زایی در دانشگاه ها است.

وی همچنین صنعت غذایی و کشاورزی را یکی از دغدغه های کشور دانست و افزود: باید دانشگاه برای بهبود کشت، افزایش تولید، کیفیت سازی محصولات کشاورزی و ارائه مشاوره های تخصصی به کشاورزان تلاش بیشتر کند.

حسین زادگان مازندران را خط مقدم کشاورزی کشور توصیف کرد و گفت: ارتباط دانشگاه های کشاورزی با کشاورزان باید بیشتر شود و وظیفه ما و دانشگاه نیز فراهم کردن این شرایط است.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار