مشکلات بیمارستان ها و عمل نکردن تامین اجتماعی به تعهداتش\
  • وزیر بهداشت

مشکلات بیمارستان ها و عمل نکردن تامین اجتماعی به تعهداتش

  • کد خبر: 21922
  • چاپ
  • انتشار: 25 دی 1395 - 20:48

وزیر بهداشت گفت: مطالبات وزارت بهداشت از بیمه ها یکی از جدی ترین مشکلاتی است که برای ما درست کرده اند و دستور رئیس جمهور نیز آنگونه که شایسته بوده، اجرایی نشده است.

به گزارش استناد نیوز، دکتر سید حسن هاشمی در حاشیه آیین افتتاح ۱۰۰۰ تخت روانپزشکی در کشور، اظهار داشت: بیمه تامین اجتماعی به هیچ کدام از تعهدات خود عمل نکرده که از این بابت متاسفیم و آنطور که روسای دانشگاه های علوم پزشکی به صورت کتبی به من اعلام کرده اند، در صورتی که بیمه تامین اجتماعی نتواند بدهی های خود را پرداخت کند، بیمارستان ها برای ارائه خدمات دچار مشکل خواهند شد و مجبور می شوند که به صورت نقدی اقدام به پذیرش کنند که مشکلاتی را برای مردم به وجود می آورد.

وی تاکید کرد: امیدوارم آنطور که دکتر روحانی دستور داده اند، حسابی که بیمه شدگان بابت حق درمان پرداخت می کنند در حساب جداگانه ای در خزانه و تحت نظارت نهاد ریاست جمهوری واریز شود تا کارگران، بیمه شدگان، وزارت بهداشت و همه بطور شفاف ببینند که این منابع فقط در حوزه سلامت هزینه می شود و اگر این اتفاق می افتاد، با مشکلات اعتباری در وزارت بهداشت روبرو نبودیم.

هاشمی تصریح کرد: اعتقاد دارم ۴ هزار میلیارد تومان یعنی کل بدهی سازمان تامین اجتماعی به وزارت بهداشت، ۵۰ درصد از مبلغی است که مردم بایت حق بیمه درمان به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کردند. بنابر این تامین اجتماعی مشکل نقدینگی ندارد و امیدوارم که قانون عملی شود و در مورد پرداخت بدهی بیمه سلامت هم مقداری تعلل می شود و امیدواریم که دستگاه های مسئول، کارشان را با سرعت و دقت بیشتری انجام دهند.

وزیر بهداشت گفت: انتظار داریم همان گونه که مطالبات گندم و آموزش و پرورش، پرداخت شد، پرداخت مطالبات حوزه سلامت نیز در دستور کار قرار گیرد زیرا پرداخت این مطالبات، پیش از پرداخت مطالبات گندم مطرح شد و امیدواریم که مشکلات پرداخت مطالبات حوزه سلامت، به ارائه خدمات این حوزه آسیبی وارد نکند.






telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار