احزاب باید در مورد تمام مسائل کشور اعلام نظر کنند / کاندیداهای کارگر مورد حمایت خانه کارگر خواهند بود / حضور در انتخابات امری واجب است\
  • نصرالله دریابیگی دبیر خانه کارگر مازندران؛

احزاب باید در مورد تمام مسائل کشور اعلام نظر کنند / کاندیداهای کارگر مورد حمایت خانه کارگر خواهند بود / حضور در انتخابات امری واجب است

  • کد خبر: 219245
  • چاپ
  • انتشار: 29 شهریور 1398 - 20:59

استنادنیوز؛ دبیر خانه کارگر استان مازندران گفت؛ امسال مهم ترین رویکرد کشور بحث انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفندماه و مشارکت حداکثری مردم می باشد.

نصرالله دریابیگی در گفت و گو اختصاصی با استنادنیوز بیان داشت: علی رغم همه مشکلاتی که جامعه کارگری با آن روبرو است از جمله بحث خصوصی سازی، تحریم، تعطیلی بعضی از کارخانجات، پایین بودن دستمزد، نداشتن امنیت شغلی و بسیاری از مشکلات دیگر، ما در انتخابات شرکت خواهیم کرد و حضور در انتخابات امری واجب است.
وی گفت؛ ملت شریف ایران در سال ۵۸ با شرکت در انتخابات به جمهوری اسلامی ایران رای دادند و اکنون در همه مسائل کشور انتخابات برگزار می‌شود و ما هم ستاد انتخاباتی را از سال گذشته در خانه کارگر شکل دادیم و هر هفته جلساتی در این خصوص برگزار می‌کنیم و پیگیر انتخابات هستیم.
وی افزود؛ بیش از ۱۴۰ هزار نفر عضو کارگری در استان مازندران وجود دارد و بازنشسته های استان نیز با ما مرتبط هستند، علی‌رغم همه سختی‌هایی که برای نیروی کار وجود دارد جلسات خود را با اعضا تشکیل داده و توضیح می دهیم که انتخابات مثل ناموس ماست و باید در آن مشارکتی پرشور داشته باشیم.

نصرالله دریابیگی شورای شهر
دریابیگی بیان داشت: در خصوص کسانی که مورد حمایت ما خواهند بود تا به امروز تصمیم نگرفتیم، لازم به ذکر است مواضع ما بیشتر صنفی است، البته با گروه های اصلاح طلب ائتلافی در سطح کشور انجام شده و در استان هم جلساتی با دوستان داریم اما به همه گفته ایم فعالیت ما بیشتر صنفی خواهد بود و صنفی رای می دهیم.
دبیرخانه کارگر گفت؛ آیتم مهم ما در ستاد 11 نفره از گروه های مختلف کارگری که من به عنوان عضو کوچکی از این جامعه اعلام موضوع میکنم این است تا به همه کاندیداهایی که کارگر هستند کمک کنیم ممکن است آن فرد پایه رای نداشته باشد اما کمک ما در حد چاپ پوستر و صحبت کردن در ستاد وی ادامه خواهد یافت. اما اگر کارگری باشد که پایه رای بالا داشته باشد مورد حمایت کامل ما در انتخابات اسفندماه 98 قرار خواهد گرفت.
دریابیگی بیان داشت؛ اگر چنین گزینه هایی نداشتیم کسانی را که در فراکسیون کارگری مجلس بودند و با برادر عزیزمان آقای محجوب، دبیرکل ما، نماینده مجلس و رئیس فراکسیون کارگری در رابطه با مسائل مختلف کارگری در مجلس همکاری و مسائل مختلف کارگران را پیگیری می کردند حمایت میکنیم، قطعاً جامعه کارگری به چنین افرادی بدهکار است، این مواضع اصلی ما می باشد.
وی بیان داشت؛ برای ما مهم است تا از افرادی فرهیخته، متدیین، صادق، ولایت‌مدار، دست پاک و حامی محرومان و مستضعفان حمایت کنیم و باید حضور میلیونی را تمرین کنیم، توجیه کنیم و توضیح دهیم و به همگان بگویم انتخابات برای ما اصل است و باید در آن شرکت کنیم تا انشالله انتخاباتی داشته باشیم که دل دوستان ما را شاد و دشمنان را مایوس کند.

دریابیگی1
دبیرخانه کارگر استان مازندران افزود؛ در مازندران نقش و نمای احزاب را ۶ ماه مانده به انتخابات می‌بینیم و هیچ کدام از این احزاب متاسفانه در سطح استان‌ها منهای تعدادی خیلی کم دفتر ندارد و تنها گروهی که پای کار هستند و دفتر دارند خانه کارگر می باشد.
وی بیان داشت؛ احزاب نقش موثری در انتخابات و در کشور دارند و در تقویت دولت موثرند. حزب یعنی دولت در سایه، احزاب باید در مورد همه مسائل اظهارنظر کنند، مثلاً در خصوص انتقال آب خزر به سمنان اولین کسانی که باید در این مورد اظهارنظر کنند احزاب و گروه‌های سیاسی می باشند، وقتی لایحه بودجه سالانه تقدیم مجلس می شود اولین کسانی که باید آن را بررسی و در مورد آن اظهارنظر کرده و نقاط ضعف و قوت آن را بیان کنند احزاب و گروه ها هستند.
دریابیگی گفت؛ احزاب و گروه‌های سیاسی نقش موثری دارند و در مازندران تنها شهرهایی که تقریباً به اندازه حدود ۵ تا ۱۵ درصد رای حزبی می‌دهند شهرهای ساری، بابل و تنکابن و پس از آن ها قائم شهر و بهشهر می‌باشند بقیه شهرها به برنامه کاندیداها را کمتر بررسی می کنند و به فامیل و قوم و قبیله رای خواهند داد که موجب می شود نمایندگان ما در مجلس گرفتار افراد و گروه های قوی شوند.
وی بیان داشت در مازندران هم امیدواریم گروه های اصولگرا و اصلاح طلبانی که در حال فعالیت هستند بعد از انتخابات مجلس این کتاب را نبندند و بروند در خانه‌ها بنشینند و سال آینده برای انتخابات ریاست جمهوری به میدان بیایند، احزاب باید در طول سال فعال باشند و نسبت به عملکرد فرمانداران، عملکرد شورای شهر ها، عملکرد استاندار و دولت و اجرای برنامه‌های اعلام نظر کنند، تا مردم بتوانند مانند سایر کشورها به مواضع حزب رای دهند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار