دفاع مقدس رساترین واژه در قاموس ایستادگی این ملت قهرمان است\
  • پیام مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس

دفاع مقدس رساترین واژه در قاموس ایستادگی این ملت قهرمان است

  • کد خبر: 219252
  • چاپ
  • انتشار: 30 شهریور 1398 - 10:13

استناد نیوز،  31 شهریور لغایت 6 مهر سالروز آغاز جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعث عراق علیه جمهوری اسلامی ایران ، به عنوان آغاز هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است .

 

آری ، آن روزها نام و نان بهایی نداشت و آنچه میدان دار بود قیام بود و عروج ، آن روزها شهادت ، شاهراهی به وسعت افق داشت و فاصله خاک تا افلاک و کویر تابهشت به اندازه یک میدان مین بود . خاکریزها بوی بهشت مردانی را گرفته بود که سر به سر ، جان به جان آفرین تقدیم می کردند تا مبادا وجبی از کیان و دین و وطن بدست متجاوزان بیفتد .

شهریورماه 59 بود که رژیم بعثی عراق با تصمیم و طرح قبلی و با هدف براندازی و ضربه زدن به نظام نوپای اسلامی ، جنگی تمام عیار علیه ایران اسلامی آغاز کرد و با زیر پا گذاشتن قرارداد 1975 الجزایر تجاوز رژیم بعثی به خاک ایران آغاز شد.

این جنگ نابرابر در شرایطی به ایران تحمیل شد که از جانب استکبار جهانی بویژه آمریکا، کشور عراق تحت فشار شدیدی قرار داشت و در داخل کشور نیز جناح های وابسته به غرب و شرق ، با ایجاد هیاهوهای تبلیغاتی و درگیری های نظامی در صدد تضعیف نظام بودند . آمریکا برای به سازش کشاندن جمهوری اسلامی و در نهایت تسلیم آن ، حمایت پنهان و آشکار خود را در کلیه زمینه های سیاسی ، نظامی ، اقتصادی و .... از رژیم بعثی عراق به اجرا گذاشت ، از سوی دیگر شوروی نیز به عنوان یکی از ابرقدرتهای جهان که متحد عراق محسوب می شد ، خصومتش را با نظام اسلامی که شعار نه شرقی نه غربی را سرلوحه کار خود قرار داده بود آغاز کرد.

در این میان ، دفاع مقدس مردم مسلمان و انقلابی ایران شکل گرفت و نیروهای جوان و شهادت طلب به جبهه های حق علیه باطل شتافتند . پس از شکل گیری اتحاد و انسجام در میان نیروهای انقلابی ، حماسه ای مقدس شکل گرفت که در تاریخ ایران اسلامی بی سابقه بود . حماسه دفاع مقدسی که برکات و دستاوردهای بی شماری را جهاد و شهادت مردمان با ایمان و مخلص این سرزمین برای ملت ایران به ارمغان آورد و ستونهای نظام اسلامی را تا ابد مستحکم نمود .

دفاع مقدس فرصت نمایش خالصانه ترین و زیبا ترین مناجات ها و دعاها را پدید آورد .

از ویژه گی های این دفاع جانانه و غیرتمندانه جوانان مومن و رشید اسلامی می توان به دفاعی بودن ، معنویت جبهه های جنگ ، استقامت رزمندگان و فرماندهان در نبرد ، شجاعت فرماندهان ، بزرگواری و مروت در حال قدرت ، بی اعتنایی به دنیا و شهادت طلبی رزمندگان در دفاع مقدس اشاره کرد .

اینک انقلاب اسلامی در عبور از40 سالگی و بلوغ دوم خود قرار گرفته است و جبهه استکبار که از رشد و بالندگی این درخت تناور به خشم امده ، فشارهای اقتصادی و روانی خود را برای باز تولید فشار عملی دو چندان نموده است و به کمک ظرفیت های نوپدید رسانه ای ، تلاش دارد تا مردم و مسئولان را با این چالش ذهنی و تلقی موهوم مواجه سازد که انقلاب اسلامی اکنون در مرحله فروپاشی اقتصادی ، اجتماعی و زیست محیطی قرار گرفته و تنها راه برون رفت از این شرایط ، اصلاح رفتارها و ساختارهای انقلابی است. اما با عنایت پروردگار، اینک ایران اسلامی با خودکفایی و تکیه بر توان نیروهای داخلی در تامین و تجهیز تسلیحات نظامی به مرحله خودکفایی رسیده وبه عنوان رتبه 13 بزرگترین قدرت نظامی دنیا قرار گرفته است.

در این شرایط سخت ایران اسلامی توانسته رتبه 18 اقتصادی دنیا را از آن خود نموده و جایگاه هفتم تولید انرژی جهان را به خود اختصاص داده است. از سوی دیگر امروز ایران اسلامی به عنوان چهاردهمین کشور تولید کننده برق دنیا و به یکی از بزرگترین صادرکنندگان برق در منطقه تبدیل شده به گونه ای که به 8 کشور مجاور صادرات برق داشته و کشور عراق بزرگترین وارد کننده برق از ایران است.

اینجانب ضمن تبریک این پیروزی شکوهمند در دفاع جانانه 8 ساله به ملت ایران ، جوانان غیور و رشید و همکاران ایثارگر دوران دفاع مقدس به ویژه خانواده های معظم و معزز شهدا، جانبازان و آزادگان ، امیدوارم همواره در پناه حق موفق و موید و سربلند باشید.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار