\

افزایش تسهیلات خرید با قدرت مالی کنونی مردم و گرانی مسکن بی اثر است

  • کد خبر: 219258
  • چاپ
  • انتشار: 30 شهریور 1398 - 15:08

استنادنیوز، عضو کمیسیون عمران مجلس گفت:امروز بازار مسکن با افزایش چشمگیر قیمت روبه رو است، وضعیتی که مردم به ویژه جوانان با سرمایه های کنونی نمی توانند اقدام به خرید مسکن کنند

 

به گزارش استناد نیوز،  مجید کیانپور عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به برنامه ریزی صورت گرفته برای افزایش تسهیلات خرید مسکن، گفت: در شرایط کنونی مدیران بانک عامل مسکن به دنبال افزایش وام خرید مسکن تا 150 میلیون تومان هستند، این تسهیلات قرار است از محل اعتبار صندوق جوانان پرداخت شود.

افزایش تسهیلات خرید با قدرت مالی کنونی مردم و گرانی مسکن بی اثر است

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز بازار مسکن با افزایش چشمگیر قیمت روبه رو است، وضعیتی که مردم به ویژه جوانان با سرمایه های کنونی نمی توانند اقدام به خرید مسکن کنند، حال به نظر من با افزایش 150 میلیونی تسهیلات، باز هم قدرت مالی خریداران آنچنان بالا نمی رود.

افزایش تسهیلات خرید مسکن شمشیر دو لبه است

وی تصریح کرد: افزایش تسهیلات خرید مسکن یکی از راه کارهای موجود برای رونق بخشی به بازار مسکن است، اما این رویکرد در کنار آثار مثبت، تبعات منفی را به دنبال خواهد داشت.

درست است که افزایش وام خرید مسکن موجب بالا رفتن قدرت خرید می شود، اما در عین حال این اقدام، زمینه تشدید تورم و گرانی در بازار را فراهم خواهد کرد، از این رو پیش از افزایش تسهیلات باید مسائل دیگر مورد توجه قرار گیرد

کیانپور ادامه داد: درست است که افزایش وام خرید مسکن موجب بالا رفتن قدرت خرید می شود، اما در عین حال این اقدام، زمینه تشدید تورم و گرانی در بازار را فراهم خواهد کرد، از این رو پیش از افزایش تسهیلات باید مسائل دیگر مورد توجه قرار گیرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: امروز بازار مسکن درگیر رکود سنگینی است، از این رو باید زمینه رونق بخشی به آن فراهم شود، یکی از مولفه های اصلی این حوزه، افزایش تسهیلات ساخت مسکن است تا از این طریق سازندگان به تولید بیشتر مسکن ترغیب شوند.

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: به طور حتم با تولید انبوه مسکن و افزایش عرضه و کاهش تقاضا می توان سیاست های راهبردی دیگری را نیز عملیاتی کرد، به طور مثال زمانی که تقاضا کاهش یافته و مسکن برای عرضه بالا برود، می توان به افزایش تسهیلات خرید مسکن برای افزایش قدرت خریداران فکر کرد، در آن زمان به دلیل متعادل بودن بازار، تبعات منفی آن نیز کاهش خواهد یافت.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار