افزایش ۴ برابری حقوق معلمان صحیح نیست/بازی با روان معلم ها\
  • احمدی لاشکی؛

افزایش ۴ برابری حقوق معلمان صحیح نیست/بازی با روان معلم ها

  • کد خبر: 219324
  • چاپ
  • انتشار: 03 مهر 1398 - 14:39

استنادنیوز؛ عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات رییس جمهور در روز اول مهرماه گفت: به نظر بنده در حوزه آموزش و پرورش اطلاعات درست و صحیح به آقای رییس جمهور نمی دهند و نباید با این صحبت ها با روان معلمان بازی کنیم.

 

قاسم احمدی لاشکی درباره اظهارات رییس جمهور در روز اول مهرماه مبنی بر اینکه از ابتدای فعالیت دولت یازدهم حقوق معلم ها به طور متوسط چهاربرابر افزایش پیدا کرده است، گفت: به نظر بنده در حوزه آموزش و پرورش گزارش خوب و درستی به آقای رییس جمهور داده نمی شود؛ برای نمونه صحبت های ایشان در ابتدای تقدیم بودجه به مجلس شورای اسلامی در خصوص ساماندهی نیروها نشان از نداشتن اطلاعات لازم بود و تبصره 19 ، 20 و 21 را حذف کردیم چراکه عقلانی نبود.

اطلاعات روحانی در حوزه آموزش و پرورش محدود است

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی افزود: روحانی روز اول مهرماه گفت که حقوق معلم ها به طور میانگین 4 برابر افزایش یافته است و بنده متاسف هستم که انقدر اطلاعات ایشان محدود است، چراکه حتما مطلع است که سال گذشته چند ده هزار معلم تدریس کرده اند اما همچنان حقوق سال قبل خود را دریافت نکرده اند و معلم های حق التدریسی داریم که با ماهی حدود 600 الی 700 هزارتومان درس می دهند یا هنوز حقوق مشخصی ندارند.

این صحبت ها نشان می دهد که حقوق بخش خاصی از معلم ها را محاسبه می کنند و میانگین آن را ارائه می دهند، اما آیا این میانگین حقوق، واقعی است؟

وی ادامه داد: این صحبت ها نشان می دهد که حقوق بخش خاصی از معلم ها را محاسبه می کنند و میانگین آن را ارائه می دهند، اما آیا این میانگین حقوق، واقعی است؟ آموزش و پرورش در حال حاضر چندین مدل معلم دارد، شاید این میانگین حقوق برای معلم های رسمی و مشخص، درست باشد که آن هم بعید می دانم؛ اما معلم هایی که در سال 88 استخدام شدند میانگین حقوق امسالشان با قانون جدید مجلس مبنی بر افزایش 400 هزارتومانی، به حدود 2 میلیون تومان می رسد. اما آیا میانگین حقوق حدود 60 هزار معلم حق التدریسی که 600 الی 800 هزار تومان حقوق دریافت می کنند، 2میلیون تومان می شود؟

بازی با روان معلم ها

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس عنوان کرد: نباید با بیان چنین صحبت هایی در روز اول مهرماه با روان معلم ها بازی کنیم و از این اظهار نظر بسیار متاسف هستم؛ انتظار داشتم آقای رییس جمهور در روز اول مهرماه مژده خوبی به معلم ها می داد تا انگیزه لازم داشته باشند و وضعیت امروز آموزش و پرورش این نباشد که معلم و دانش آموز انگیزه لازم را نداشته باشند./خانه ملت



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار