درخواست بانک مرکزى از صرافان براى تامین ارز اربعین/ آمادگى کامل صرافان در تامین ارز مورد نیاز\

درخواست بانک مرکزى از صرافان براى تامین ارز اربعین/ آمادگى کامل صرافان در تامین ارز مورد نیاز

  • کد خبر: 219370
  • چاپ
  • انتشار: 06 مهر 1398 - 07:24

  استنادنیوز؛ رییس شورایعالى کانون صرافان گفت: امسال بر اساس بخش نامه بانک مرکزی تامین ارز اربعین به عهده صرافی های مجاز گذاشته شد.

 

 کامران سلطانى زاده درباره وضعیت تامین ارز زائران اربعین توسط کانون صرافان اظهار کرد: بر اساس بخش نامه بانک مرکزی تامین ارز اربعین به عهده صرافی های مجاز گذاشته شد که طبق این بخش نامه هر فرد مى تواند صد یورو یا معادل آن ارزهای دیگر را جهت استفاده از سرفصل تازه در سامانه سنا از صرافی های مجاز خریداری نماید.

وى افزود: با توجه به مشکلات سال گذشته در تامین ارز اربعین و عدم توانایی متصدی این امر در تامین ارز سال گذشته، بانک مرکزی این مهم را به صرافی های مجاز که به صورت تخصصى خدمات ارزی ارائه مى دهند سپرد.

رییس شورای عالی کانون صرافان ایران از آمادگی کامل صرافان سراسر کشور در ارائه خدمات ارزی به زائران طبق ضوابط بانک مرکزی خبر داد و ضمن دفاع از تصمیم بانک مرکزی بیان کرد: امیدواریم همواره از پتانسیل صرافی های تضامنی استفاده بهینه شود و تمامی نهادهای ذی ربط از نظرات کارشناسی و بی طرفانه کانون صرافان برای خروج از موقعیت های سخت ارزی استفاده نمایند.

سلطانى زاده در ادامه به مشکل ارائه ۲۰۰۰دلار به ازاى هر خریدار ارز اشاره کرد و گفت: اگر فرد در یک مرحله چه یک دلار و یا صد دلار و یا ۲۰۰۰ یورو خریداری نماید دیگر نمى تواند از خرید ارز رسمی برخوردار شود درحالیکه باید بین شخصی که به مقدار کم ارز خریده و ‌شخصى که سقف خرید را انجام داده اند تفاوتى وجود داشته باشد.

این فعال بازار ارز تاکید کرد: این مورد مشکلات زیادی برای متقاضیان واقعی ارز به وجود اورده چراکه خریداران به اجبار برای تامین ارز خود به سمت بازار غیر رسمی هدایت می شوند.

به گفته سلطانى زاده، این موضوع ‌تبعاتی از جمله رونق بازار سیاه و دلالان، احتمال خرید ارز تقلبی، نقل و ‌انتقال پول به کانال های غیر رسمی و پولشویی را در پی‌خواهد داشت. رییس شورایعالى کانون صرافان در پایان گفت: انتطار می رود بانک‌مرکزی با نگاه ویژه اى درخصوص این موضوع بازنگری مجددی نماید/اقتصادآنلاین



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار