اگر با اختلاسِ دهه ۷۰ قاطعانه برخورد می‌شد، امروز فساد شیوع پیدا نمی‌کرد\

اگر با اختلاسِ دهه ۷۰ قاطعانه برخورد می‌شد، امروز فساد شیوع پیدا نمی‌کرد

  • کد خبر: 219443
  • چاپ
  • انتشار: 09 مهر 1398 - 17:51

استناد نیوز، نماینده مردم فلاورجان در مجلس دهم گفت: اگر با آن ۲ نفری که در دهه ۷۰ اختلاس میلیاردی داشتند، به صورت جدی برخورد می‌شد، در حال حاضر شاهد شیوع این پدیده در کشور نبودیم.

 

به گزارش استناد نیوز، سیدناصر موسوی لارگانی ضمن تقدیر از دستگاه قضایی به دلیل برخورد قاطع با مفسدان اقتصادی، گفت: بایستی از آیت‌الله رئیسی، ریاست جدید دستگاه قضایی به خاطر این اقداماتی که اخیرا نسبت به برخورد با مفسدان اقتصادی به ویژه دانه درشت‌ها انجام داده‌اند، نهایت سپاسگزاری و تشکر را داشته باشم.

برخورد دستگاه قضا با مفسدان مردم را امیدوار کرد

وی در ادامه افزود: با اقداماتی که این روزها از سوی دستگاه قضایی نسبت به مبارزه با مفسدان شکل گرفته است، باید صراحتا اعلام کرد که نور امید در دل ملت زنده شده است.

وی خاطرنشان کرد: ملت ایران بواسطه اینکه هر روز یک خبر از اختلاس‌ها به گوش آنها می‌رسید، ناامید بودند، اما در حال حاضر مردم روز به روز نسبت به دستگاه قضا و آینده کشور امیدوارتر می‌شوند، به ویژه سخنان ارزشمندی که اخیرا ریاست دستگاه قضا در جمع فرماندهان سپاه داشتند، واقعا امید را به دل مردم انداخته که همین‌ها سبب تقویت اعتماد مردم به نظام شده است.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس به اختلاس میلیاردی در دهه 70 اشاره و تصریح کرد: اگر قوه قضائیه در گذشته به صورت قاطعانه در مقابل مفسدان ایستادگی می‌کرد، ما الان شاهد اختلاس‌های پی در پی در کشور نبودیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: اولین اختلاس در جمهوری اسلامی ایران با 127 میلیارد تومان توسط 2 نفر شکل گرفت، که اتفاقا بازتاب وسیعی در سطح کشور داشت، اما به صورت قاطعانه‌ای و ریشه ای با آن برخورد نشد و باعث افزایش تدریجی فساد شد. درست است که یک نفر از آن اختلاسگران در آن پرونده اعدام شد، اما به نظر من آن برخورد قاطعی که لازم بود، صورت نگرفت.

برخوردهای دستگاه قضایی سبب بازدارندگی فساد می‌شود

موسوی لارگانی تاکید کرد: برخوردهای این روزها دستگاه قضا نه فقط باعث می‌شود، که با افراد متخلف برخورد شود، بلکه دلیلی می شود برای آنکه افراد کمتر جرات کنند، به تخلف روی بیاورند؛ بنابراین این برخوردها بازدارنده هستند و این اقدام کار بسیار مهمی از سوی دستگاه قضایی است.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: گستردگی برخوردهای قضایی با مفسدان فقط منحصر به یک محل یا یک استان نیست، بلکه کل کشور را در برگرفته است و همین، امید به تداوم برخوردهای قاطع را افزایش می دهد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار