ابطحی: اراده‌ای برای ریشه کن کردن "رانت‌خواری" وجود ندارد\

ابطحی: اراده‌ای برای ریشه کن کردن "رانت‌خواری" وجود ندارد

  • کد خبر: 219482
  • چاپ
  • انتشار: 11 مهر 1398 - 22:29

استناد نیوز، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: برای پیشگیری از رانت خواری باید قوانینی وضع شود، اما متاسفانه باید بگویم؛ که هیچ اراده‌ای برای ریشه کن کردن "رانت‌خواری" در کشور وجود ندارد.

 

استناد نیوز، سید محمد جواد ابطحی به وجود پدیده عدم شایسه سالاری در کشور اشاره کرد و گفت: وقتی که فرهنگ دینی و انقلابی ما زیر پا گذاشته شود؛ ناخودآگاه شیسته سالاری هم از بین می‌رود.

یکی از مولفه‌های مهم فرهنگ دینی حاکمیت ضابطه بر رابطه است

وی در ادامه افزود: یکی از مولفه‌های مهم فرهنگ دینی حاکمیت ضابطه بر رابطه است و اتفاقا اوج شایسته سالاری در بیانات حضرت علی (ع) به مالک اشتر در نهج البلاغه آمده است.

عده‌ای متصور هستند که تنها دنیا هدف است

نماینده مردم خمینی شهر تصریح کرد: اگر شایسته سالاری در کشور شکل نمی‌گیرد، دلیل آن واضح است؛ چرا که میان فرهنگ و اعتقادات فاصله افتاده است و عده‌ای متصور هستند که تنها دنیا هدف است و فقط به فکررفیق بازی و رابطه بازی هستند که در حقیقت این مسائل به ما کمک نمی‌کنند؛ چرا که روز قیامت رفقا ما رانجات نمی‌دهند و به نظرم باید روی این موضوع مهم در جامعه کرد.

معیارها و شاخصه‌های شایسته سالای را داریم

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس تصریح کرد: معیارها و شاخصه‌های شایسته سالای را داریم، دین اسلام مولفه‌های زیادی در این رابطه دارد، اما نخواسته‌ا‌یم آنها را کشف کنیم که در جهت مسیر شایستگی از آنها استفاده شود.

باید قوانینی وضع شوند، که جلوی رانت‌خواری در کشور گرفته شود

این نماینده مردم در مجلس دهم به وجود رانت‌خواری در کشور و راهکار پیشگیری از آن اشاره و تاکید کرد: معتقدم، که اولا باید به شکلی ساختارها تعریف شوند و قوانینی هم در این رابطه به تصویب برسند، که جلوی رانت‌خواری در کشور گرفته شود، اما متاسفانه عزم و اراده‌ای برای ریشه کن کردن رانت‌خواری در کشور وجود ندارد./



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار