هیچ کدام از برنامه های تولید مسکن دولت عملیاتی نشده است\

هیچ کدام از برنامه های تولید مسکن دولت عملیاتی نشده است

  • کد خبر: 219513
  • چاپ
  • انتشار: 13 مهر 1398 - 17:28

استناد نیوز، رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: مسئولان وزارت راه و شهرسازی بارها مصاحبه کرده و توضیحاتی زیادی را درباره طرح های تولید مسکن ارائه کردند، اما متأسفانه هیچ کدام از برنامه ها و وعده های آن ها عملیاتی نشده است.

 

به گزارش استناد نیوز، محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد دولت در حوزه تولید مسکن در کشور، گفت: دولت در دو سال اخیر با تشدید تلاطمات بازار مسکن، برنامه ریزی کلانی را برای تولید انبوه مسکن در کشور انجام داد که قطعا اجرای این برنامه ها بسیاری از مشکلات این بخش را حل می کرد.

هیچ کدام از برنامه های تولید مسکن دولت عملیاتی نشده است

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مسئولان وزارت راه و شهرسازی بارها مصاحبه کرده و توضیحاتی زیادی را درباره طرح های تولید مسکن ارائه کردند، اما متأسفانه هیچ کدام از برنامه ها و وعده های آن ها عملیاتی نشده است.

دولت طرح قابل توجهی برای تولید مسکن ندارد

در شرایط کنونی با توجه به متوقف شدن پروژه های مسکن سازی، عملا دولت طرح قابل توجهی برای تولید مسکن ندارد، از این رو تولید 400 هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید و بافت فرسوده نیز به درستی عملیاتی نشده است

وی افزود: در شرایط کنونی با توجه به متوقف شدن پروژه های مسکن سازی، عملا دولت طرح قابل توجهی برای تولید مسکن ندارد، از این رو تولید 400 هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید و بافت فرسوده نیز به درستی عملیاتی نشده است.

راه حل اساسی برای مقابله با گرانی، تولید گسترده مسکن است

رضایی کوچی ادامه داد: قطعا راه حل اساسی برای مقابله با گرانی بازار مسکن، تولید گسترده ملک است، اما با وجود تأکید نمایندگان مجلس به ویژه اعضای کمیسیون عمران اقدام عملی در این عرصه صورت نگرفته و برنامه ها تنها بر روی کاغذ باقی مانده است.

تعدیل نرخ بازار مسکن در گرو بهبود وضعیت عرضه و تقاضا است

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: تعدیل نرخ بازار مسکن در گرو بهبود وضعیت عرضه و تقاضا است، از این رو تا زمانی که میزان تقاضا بیشتر از عرضه باشد، نمی توان به بهبود بازار امید داشت.

رئیس کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: دولت و وزارت راه و شهرسازی باید برای حوزه مسکن بهتر و کارشناسی تر برنامه ریزی و تدبیر کند، در غیر این صورت باز باید در سال های آتی شاهد بروز تلاطم در بازار باشیم./



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار