یوسف نژاد: تأخیر در ارائه لایحه کم لطفی به مردم مازندران است\

یوسف نژاد: تأخیر در ارائه لایحه کم لطفی به مردم مازندران است

  • کد خبر: 219536
  • چاپ
  • انتشار: 14 مهر 1398 - 21:25

  استناد نیوز، نماینده مردم ساری در مجلس از تعلل دولت در زمینه ارائه لایحه تبدیل سه نقطه از استان مازندران به منطقه آزاد، انتقاد کرد.

 

به گزارش استناد نیوز، علی اصغر یوسف نژاد عضو هیات رئیسه مجلس  با انتقاد از تعلل دولت در ارائه لایحه تبدیل سه نقطه از استان مازندران به منطقه آزاد، گفت: این طرح سال‌ها در دستور کار دولت قرار داشت و حدود یک ماه پیش به تصویب دولت رسید تا سه شهر امیرآباد، فریدون کنار و نوشهر به منطقه آزاد تبدیل شوند.

نماینده مردم ساری در مجلس دهم شورای اسلامی با یادآوری اینکه این طرح با تلاش استانداری مازندران و مجمع نمایندگان استان در دولت به تصویب رسید، افزود: فرآیند تصویب و اجرای هر مصوبه‌ای در هیأت دولت به این شکل است که پس از تصویب هیأت وزیران لایحه مذکور باید به مجلس ارائه شود که تا کنون این اتفاق رخ نداده است.

وی افزود: با توجه به اینکه در حال حاضر لایحه پیشین که در باره ایجاد مناطق آزاد جدید بود، در دستور کار کمیسیون‌های مجلس قرار دارد، دولت باید هرچه سریع‌تر لایحه اضافه شدن سه منطقه مذکور در استان مازندران را هم به مجلس ارائه کند تا لایحه منطقه آزاد مربوط به مازندران در کنار لوایح سایر مناطق بررسی شود.

تأخیر در ارائه لایحه کم لطفی به مردم مازندران است

یوسف نژاد با بیان اینکه تأخیر در ارائه لایحه کم لطفی به مردم مازندران است، تأکید کرد: در صورتی که لایحه تبدیل سه نقطه از استان مازندران به منطقه آزاد با تأخیر به مجلس ارائه شود، مجلس وارد بررسی لایحه بودجه خواهد شد و فرصتی برای بررسی این لایحه در مجلس با توجه به اینکه لایحه مذکور یک لایحه عادی بدون قید فوریت است، وجود ندارد و بررسی این لایحه به مجلس آینده موکول می‎شود.

مناطق آزاد مورد اشاره در لایحه تمامی زیرساخت‌های لازم برای منطقه آزاد شدن را دارد

وی با یادآوری اینکه مناطق آزاد مورد اشاره در لایحه تمامی زیرساخت‌های لازم برای منطقه آزاد شدن را دارد، گفت: انتظارات و توقعات مردم کاملا به حق است و مازندران می‌تواند از این طریق تجارت خارجی را از طریق کشورهای آسیای میانه توسعه دهد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: وقتی به دولت مراجعه می‌کنیم که چرا تعلل در این زمینه وجود دارد، عنوان می‌کنند که مدارک و مستندات لازم از استانداری به دولت ارائه نشده در حالیکه اگر این مستندات ارائه نشده بود، نباید این لایحه به تصویب دولت می‌رسید؛ به نظر می‌رسد دست‌هایی در کار است تا این موضوع به سرانجام نرسد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار