مدیریت بر منابع آبی و ساحلی تاسف بار است/ مسبب اصلی سیل بی خردی است\
  • یوسف نژاد در سومین همایش مدیریت بر منابع ساحلی و آبی:

مدیریت بر منابع آبی و ساحلی تاسف بار است/ مسبب اصلی سیل بی خردی است

  • کد خبر: 219593
  • چاپ
  • انتشار: 18 مهر 1398 - 11:09

استناد نیوز، نماینده مر‌دم ساری و میاندرود در مجلس گفت: مدیریت بر منابع ساحلی و آبی با توجه به موضوعات در حال شکل گیری تاسف بار است.


به گزارش استناد نیوز ، علی اصغر یوسف نژاد نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس در سومین همایش ملی مدیریت منابع آب نوار ساحلی گفت: مدیریت بر منابع ساحلی و آبی با توجه به موضوع های در حال شکل گیری تاسف بار است. مساله آب مربوط به یکدستگاه نیست، در مازندران بر نوار ساحلی بالغ بر ۱۰ دستگاه درگیر هستند که جای دیگر دستگاه ها برای مدیریت بهتر خالی است.

وی افزود: آمایش های سرزمینی بدون آب مفهومی ندارد، البته تنوع در این باب اشکالی ندارد اما در سیاستگذاری باید متمرکز شوند تغییرات اکوسیستمی مورد توجه قرار گیرد و کارهای موازی انجام شود و همپوشانی صورت بگیرد.

عضو هیئت رئیسه مجلس اظهار داشت: متاسفانه از دریای خزر به عنوان سرمایه ملی چه در زمینه گردشگری، تجارت های خارجی ، زمین شناسی هیچ بهره برداری صورت نگرفته است.

وی تاکید داشت: کارگروهی تشکیل شود تا یکپارچه دیده شدن مشکلات آبی با نام مدیریت نوار ساحلی با ادارات مختلف مطرح و مورد بررسی قرار بگیرد تا از پتانسیل ها ظرفیت های استان بتوان بهره برد .

* لایه روبی آبندان ها هزینه نیست بلکه سرمایه است

یوسف نژاد افزود: بیشترین آبندان ایران در مازندران نهفته است که بالای ۱۷ هزار مورد و به عنوان سرمایه اصلی محسوب می شود. لایه روبی آبندان ها هزینه نیست بله سرمایه محسوب می شود. پس بهتر است
مدیریت بر منابع آب آبندان ها به مردم سپرده شود زیرا یک سرمایه برای روستاهاست .

*مسبب اصلی سیل بی خردی است

وی با اشاره به اینکه سیل تهدید نیست بلکه فرصت است گفت: مسبب اصلی تشکیل سیل بی خردی متولیان امر است و تشکیل سیل می تواند فرصتی برای اصلاح روند پیش رو باشد.
حدود ۹۵ درصد آب ورودی حدر می رود در حالی که می توان در بخش های مختلف مورد استفاده قرار بگیرد درصورتی که قوانین مدیریت آبی اصلاح گردد.

* انتقال آب دریای خزر به سمنان در شان دستگاه های حمایتی نیست

این نماینده مجلس تاکید کرد: انتقال آب دریای خزر یک اشتباه استراتژیک برای مسئولین است ، هیچ وقت چنین کاری شدنی نیست زیرا نه توجیه زیست محیطی دارد نه توجیه فنی ندارد .
ارتفاع سمنان از سطح دریای خزر بیش از ۱۰۰۰ متر است ۸ ایستگاه پمپاژ نیاز است که به قیمت سال ۱۳۹۳ انتقال اب بیش از ۷ هزار تومان برای هر یک متر مکعب هزینه بردار است .
عنوان همچین طرحی تحریک آمیز است و در شان هیچ دستگاهی برای حمایت نیست .



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار