کاشته شدن ۱۲۱ هزار نهال در جنگل‌های هیرکانی مازندران توسط یک شرکت کره ای\
  • قائم مقام سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری

کاشته شدن ۱۲۱ هزار نهال در جنگل‌های هیرکانی مازندران توسط یک شرکت کره ای

  • کد خبر: 21960
  • چاپ
  • انتشار: 27 دی 1395 - 19:52

قائم مقام سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری اعلام کرد: در راستای احیای جنگل‌های باستانی ایران و همچنین عمل به مسئولیت اجتماعی شرکتها، یک شرکت کره‌ای با پیوستن به کمپین احیای جنگل‌های باستانی ایران، ۱۲۱ هزار نهال در جنگل‌های هیرکانی مازندران خواهد کاشت.


ناصر مقدسی امروز در نشست خبری کمپین احیای جنگلهای باستانی ایران گفت: براساس اعلام فائو در دو قرن گذشته حدود 50 درصد از جنگلهای دنیا در فرایند صنعتی شدن در مناطقی مانند آفریقا و آمریکای لاتین از بین رفته‌اند.
وی افزود: سالانه سطوح جنگل‌زدایی در دنیا 12 میلیون هکتار به حساب می‌آید که این رقم را می‌توان فاجعه‌ای بزرگ دانست.
قائم مقام سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری با بیان اینکه در دنیا 4 میلیارد هکتار جنگل باقی مانده است، اضافه کرد: تخریب جنگل‌ها در سالهای اخیر به ویژه در مناطق شمالی ایران نیز شدت یافته است.
مقدسی خاطرنشان شد: در کشور ما تنها 7 تا 8 درصد پوشش جنگلی دنیا وجود دارد که برای احیای آنها باید فعالیت بیشتری انجام گردد که رسانه‌ها می‌توانند با اطلاع‌رسانی و یادآوری مسئولیت اجتماعی افراد و بنگاهها آنها را برای ورود به احیا و حراست از جنگل‌ها همراهی و متقاعد کنند.

قائم مقام سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با بیان اینکه 250 هزار هکتار از جنگل‌های هیرکانی در منطقه مازندران امکان توسعه در آنها وجود دارد اعلام کرد: سال گذشته با وزارت جنگل کره جنوبی توافقی داشتیم تا بتوانیم فعالیت مشترک درباره جنگل را انجام دهیم که اجرای طرح پایلوت با شرکتهای آنها در ایران و کاشت 121 هزار نهال در مناطق جنگلی می‌تواند ادامه یابد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار