ادیانی؛ اموال نامشروع گذشته مدیران بررسی می شود\

ادیانی؛ اموال نامشروع گذشته مدیران بررسی می شود

  • کد خبر: 219601
  • چاپ
  • انتشار: 18 مهر 1398 - 15:42

استنادنیوز؛ عضو فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولانی که از گذشته نیز اموالی را داشته‌اند که بصورت نامتعارف و نامشروع تحصیل شده‌اند مورد برخورد قرار می‌گیرند و در قانون همه این موارد پیش‌بینی شده است.

 

سید علی ادیانی در خصوص راه اندازی سامانه ثبت اموال مقامات، مسئولان و کارگزاران، اظهار داشت: خوشبختانه سامانه مرتبط با اجرای قانون ثبت دارایی مسئولان راه اندازی شده و در مرکز آمار قوه قضائیه از این سامانه رونمایی شده است.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ابهاماتی در دستورالعمل اجرای قانون مربوطه وجود دارد که در ظاهر تناقضی با متن قانونی دارد که البته خیلی جدی نیست و شروع به این کار بسیار مناسب است. مشمولین این قانون باید برای ثبت اموال و دارایی‌های خود اقدام کنند.

نماینده مردم قائمشهر،جویبار،سیمرغ،سوادکوه و سوادکوه شمالی با اشاره به محرمانه ماندن اطلاعات مالی مسئولان، افزود: این اطلاعات محرمانه است و در اختیار عموم قرار نمی‌گیرد؛ به دلیل اینکه در حیطه مسائل شخصی افراد است بصورت عمومی منتشر نمی‌شود.

ادیانی با بیان اینکه عدم اعلام همه اموال و دارایی از سوی مسئولان جرم تلقی می‌شود، ادامه داد: مسئولانی که از گذشته نیز اموالی را داشته‌اند که بصورت نامتعارف و نامشروع تحصیل شده‌اند مورد برخورد قرار می‌گیرند و در قانون همه این موارد پیش‌بینی شده است.

لازم به ذکر است؛ براساس ابلاغ آیین نامه رئیس قوه قضاییه تمام مقامات، مسئولان و کارگزاران کشور باید اموال خود را در آغاز و پایان سمت خود در سامانه ثبت اموال مسئولان اعلام کنند. مقامات مسئول موظف هستند بلافاصله پس از انتخاب یا انتصاب، فرم تعهدنامه برای اعلام اموال خود را تایید کنند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار