رتبه پنجم مازندران در طلاق های بالای 15 سال\
  • معاون هماهنگی معاونت امور زنان ریاست جمهوری اعلام کرد:

رتبه پنجم مازندران در طلاق های بالای 15 سال

  • کد خبر: 219629
  • چاپ
  • انتشار: 20 مهر 1398 - 16:13

استناد نیوز، معاون هماهنگی و برنامه ریزی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری افزود: مازندران در طلاق های بالای ۱۵ سال زندگی مشترک رتبه پنجم کشور را دارد و یکی از مسائل جدی در کشور طلاق های زودهنگام به شمار می رود.

 

به گزارش استناد نیوز، اطهره نژادی صبح شنبه در شورای برنامه ریزی استان مازندران با اشاره به تهیه سند ارتقای وضعیت زنان در استان مازندران، برنامه محوری در حوزه زنان و خانواده را از محورهای این سند بیان کرد و گفت: برنامه محوری باید جای تصمیم گیری های مبتنی بر سیاسی را بگیرد.

وی افزود: از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون بیش از ۴۰ پروژه مشترک در سطح ملی و استانی در استان های کشور از جمله استان مازندران اجرا شده است که دستگاه های مختلف در آن نقش داشته اند.

وی با اشاره به شماری از طرح ها ادامه داد: در سال ۹۴ بیشتری شمار به تعداد ۱۲ طرح در استان مازندران اجرا شده و سال ۹۷ نیز هشت طرح اجرا شده است.

اطهره نژادی، انتخاب، آموزش و ساماندهی زنان تسهیل گر توسعه روستایی از جمله طرح های مشترک اعلام کرد و گفت: زنان به عنوان کسانی که در روستاها ماندگار هستند می توانند به عنوان نقطه تمرکز در شکل دادن مهاجرت معکوس نقش آفرینی کنند.

معاون معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری ادامه داد: حمایت از سیاست های سلامت باروری و حفظ توسعه توانمندسازی زنان بهبود یافته از اعتیاد، توسعه صندوق های اعتباری خرد، تهیه سند وضعیت ارتقای خانواده، توانمند سازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار از جمله پروژه هاای ملی در حوزه زنا و خانواده به شمار می رود.

اطهره نژادی، آموزش حقوق و مسئولیت های فرد و اجتماعی به دانش آموزان مقطع دوم متوسطه از دیگر طرح ها اعلام کرد و گفت: اگر قرار است کاری را در دانشگاه ها پیگیری کنیم باید زیربنای آن را در آموزش و پرورش پی ریزی کنیم و از اینرو تاکید جدی دولت براین است که حقوق و مسئولیت ها آموزش داده شود.

وی گفتگوی ملی خانواده را از دیگر پروژه های ملی در حوزه زنان برشمرد و گفت: انشالله فضای گفتگو در خانواده ها بیشتر رایج شود.

رتبه یکی مانده به آخر مازندران در بعد خانوار

معاون معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری یاداور شد: مازندران در ۱۹۲ نوع رقم آماری جایگاه خوبی و در میانه های داده های آماری کشور قرار دارد و مازندران در بعد خانوار رتبه یکی مانده به آخر کشور را دارد زیرا میانگین بعد خانوار در کشور ۳.۴ دهم ولی در مازندران ۳.۳ دهم خانوار و در گیلان ۲.۹۷ دهم خانوار است.

اطهره نژادی یادآور شد: مازندران از نظر رتبه بندی زنان سرپرست خانوار رتبه هفتم کشوری را دارد و این نشان می دهد که باید در برنامه حوزه زنان همت بیشتری شود و از نظر رتبه بندی زنان بی همسر براثر طلاق مازندران با ۲.۴۲ درصد رتبه چهارم را دارد است درحالی میانگین کشوری ۱.۸ اصت.

معاون هماهنگی و برنامه ریزی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری افزود: مازندران در طلاق های بالای ۱۵ سال زندگی مشترک رتبه پنجم کشور را دارد و یکی از مسائل جدی در کشور طلاق های زودهنگام به شمار می رود.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار