فیلم درست و درمانی برای قشر کودک و نوجوان ساخته نشده است\

فیلم درست و درمانی برای قشر کودک و نوجوان ساخته نشده است

  • کد خبر: 219642
  • چاپ
  • انتشار: 21 مهر 1398 - 11:56

استناد نیوز، سید جواد هاشمی گفت، متاسفانه فیلم درست و درمانی برای قشر کودک و نوجوان ساخته نشده است.

 

سید جواد هاشمی در گفت وگو با خبرنگار استناد نیوز گفت: من به شخصه اعتقاد راسخ بر این دارم که بچه‌ها فراموش شده اند و ما در کشوری زندگی می‌کنیم که داعیه دار برخی مسائل از بعدهای مختلفی هستیم که به نظر من این ادعای بسیار غلطی است و ما در آینده با یک فاجعه بزرگ روبرو خواهیم شد.
این کارگردان حوزه کودک و نوجوان ادامه داد: در حال حاضر ما دچار یک بیهودگی در امر آموزش شده ایم که فرآیند آموزش در این روند منطقی نیست چه بسا این شرایط در دانشگاه بهرنج تر است و متاسفانه مدرک گرایی جایگزین تحقیق و کشفیات و پژوهش اصولی شده است و دلمان خوش است که چهار جا در المپیاد برنده مدال شده ایم.
وی به وضعیت ساخت فیلم برای قشر کودک و نوجوان گلایه کرد و گفت: از جهت فرهنگی ما به آن صورت برای قشر کودک و نوجوان کاری نکرده ایم آیا فیلم درست و درمانی برای این قشر ساخته ایم؟ ما فرهنگی به وجود نیاورده ایم که بچه‌ها با تماشای فیلم‍های آنور آبی دچار مشکلات جنسی یا فرهنگی نشوند و بچه‌ها مجبورند فیلم‌هایی نگاه کنند که متعاقب آن به مشکلاتی هم بربخورند و این به آن دلیل است که خوراک داخلی به بچه‌ها تزریق نشده است.
کارگردان فیلم پرفروش آهوی پیشونی سفید تصریح کرد: من سی سال در عرصه معلمی خدمت کردم و در حال حاضر هم پر هزینه ترین فیلم‌های کودک و نوجوان را چند مرتبه ساخته ام بدون اینکه بخواهم تصور کنم هزینه‌های ساخت بر می‌گردد چرا که دغدغه من برای این قشر از جامعه متمرکز شده است
هاشمی اظهار داشت: متاسفانه جامعه ما به سمتی پیش روی کرده است که هیچ جوابی برای کودکان و نوجوانان نداریم و این ابهامات به فرهنگ این قشر حساس از جامعه ضربه می‌زند. من در ساخت فیلم آهوی پیشانی یک، دو و سه که بسیار هم فروش بالایی داشت سعی کرده ام کاری موزیکال و شاد اما در عین حال تامل برانگیز برای قشر کودک ونوجوان بسازم که حداقل بتوانم بخشی از دغدغه این قشر را رفع کنم تا مجبور نشوند کنار خانواده‌ها به تماشای سریال و فیلم‌هایی بنشینند که برای سن و سال آن‌ها ساخته نشده است.

 



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار