هشدار وزیر نیرو :حریم رودخانه‌ها باید آزاد شود\

هشدار وزیر نیرو :حریم رودخانه‌ها باید آزاد شود

  • کد خبر: 219648
  • چاپ
  • انتشار: 21 مهر 1398 - 15:09

استناد نیوز، وزیر نیرو با هشدار در خصوص تصرف حریم رودخانه‌ها و آثار زیان‌بار آن گفت: در مجموعه شرکت مدیریت منابع آب ایران، رفع تصرف از بستر و حریم رودخانه‌ها در حال پیگیری است.

به گزارش استناد نیوز، رضا اردکانیان، وزیر نیرو در حاشیه مراسم رونمایی از دو طرح دانش‌بنیان در پژوهشگاه نیرو در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر میزان بدهی وزارت نیرو در بخش آب و برق بالغ بر 40هزار میلیارد تومان است که این بدهی مجموع مطالبات معوق بخش خصوصی در صنعت آب و برق، بدهی‌های بانکی و ... است.

وی افزود: در طی سالهای اخیر، بخش قابل توجهی از بدهی‌های دو صنعت آب و برق با راهکارهای قانونی قوانینی چون بودجه پرداخت شده و اینکه بدهی‌ها افزایش می‌یابد به‌معنای پویایی صنعت آب و برق است،‌ ضمن آنکه بخشی از بدهی‌ها به طرق مختلف پرداخت شده و این امر فعالیت مستمر بخش خصوصی در این صنعت را در پی داشته است.

وزیر نیرو با بیان اینکه مسئول پیش‌بینی و هشدار وقوع سیلاب‌ها، سازمان هواشناسی است، گفت: سازمان هواشناسی پاییز امسال را پاییزی مناسب از نظر میزان بارش پیش‌بینی کرده است.

وی افزود: ما با محوریت شرکت مدیریت منابع آب، به‌صورت مستمر در حال پایش و رصد وضعیت مخازن سدهای کشور هستیم و دو اصل نیازهای پایین‌دست و مدیریت سیلاب‌ها را مورد توجه قرار دادیم.

اردکانیان با بیان "متأسفانه در نقاط مختلف کشور شاهد تعدی به بستر و حریم رودخانه ها و منابع آبی هستیم"، گفت: در مواردی که شناسایی و برخورد شده، دستگاه قضایی همکاری خوبی با مجموعه وزارت نیرو داشته، با وجود این باید حریم رودخانه‌هایی که به آن‌ها تعدی شده، باز شود؛ چراکه تصرف بستر و حریم رودخانه‌ها و منابع آبی، در زمان بروز سیلاب‌ها فاجعه‌آفرین است.

وزیر نیرو با هشدار در خصوص تصرف حریم رودخانه‌ها و آثار زیان‌بار آن گفت: در مجموعه شرکت مدیریت منابع آب ایران، رفع تصرف از بستر و حریم رودخانه‌ها در حال پیگیری است.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار