دولت به سمت دولت الکترونیک برای کاهش مراجعات مردم ورود پیدا کرد\
  • نماینده مردم ساری در مجلس:

دولت به سمت دولت الکترونیک برای کاهش مراجعات مردم ورود پیدا کرد

  • کد خبر: 219680
  • چاپ
  • انتشار: 23 مهر 1398 - 15:04

استناد نیوز، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: دولت در برنامه‌ریزی خویش به سمت دولت الکترونیک برای کاهش مراجعات مردم به ادارات و نهادها ورود پیدا کرده و در انجام این رسالت که درقانون برنامه بوده اداره پست و پیشخوان‌ها می‌تواند پیشرو باشند.

 

به گزارش استناد نیوز، علی اصغر یوسف‌نژاد امروز در جمع کارکنان پست مازندران اظهار داشت: قدمت پست به چندین هزار سال می‌رسد و قرن به قرن خدمات پست ارتقاء پیدا کرده است.

وی افزود: پست به‌واسطه اینکه به صورت شرکت شده باید به صورت درآمد هزینه‌ای عمل کند و امور خود را تامین کند، این اقدام بسیار سخت است و منابع انسانی برای رضایت عموم که بیش از 100 هزار نقطه از طریق پست تماس دارند بسیار دارای اهمیت است.

یوسف‌نژاد ادامه داد: بنده به دلیل شناختی که از خدمات پست داشته، کارکنان پست به نسبت دیگر سازمان‌های خدمت‌رسان کمترین دریافتی را دارند و این مناسب نیست، حتی در داخل یک وزارتخانه دو نهاد پست و زیرساخت دو نوع حقوق متفاوت دریافت می‌کنند.

وی بیان کرد: باید کمک کنیم از طریق مجلس ورود پیدا کرده و دولت به شرکت پست یارانه پرداخت کند، البته پست مسئولیت بسیار سنگین دارد، تجزیه مبادلات اگر به صورت مکانیزه شود به توسعه خدمات کمک می‌کند، اقداماتی انجام شده ولی کافی نیست.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به توقف طرح سیماک در کشور، افزود: این طرح با وجود اینکه بسیار مناسب بوده ولی متوقف شده است، باید تلاش کنیم که میزان مراجعات مردم به ادارات کاهش پیدا کند.

یوسف‌نژاد خاطر نشان کرد: پست مشکلات زیادی جامعه را برطرف می‌کند اما درک درستی از خدمات پستی نداریم، نسبت به فعالیت پست فرهنگ‌سازی و خدمات این نهاد به مردم به خوبی معرفی شود.

وی افزود:دولت در برنامه‌ریزی خویش به سمت دولت الکترونیک برای کاهش مراجعات مردم به ادارات و نهادها ورود پیدا کرده و در انجام این رسالت که در قانون برنامه بوده اداره پست و پیشخوان‌ها می‌تواند پیشرو باشند.

این نماینده مجلس در ارتباط با تعطیلی پنجشنبه‌ها در استان، گفت: دولت طرحی را برای امور قضایی، آموزشی و رفاه ارائه کرده و بنده به شخصه از این طرح دفاع می‌کنم. مصرف انرژی ما در روز پنجشنبه به نصب کارایی و میزان مصرفی که داریم چندان مناسب نیست.

وی اضافه کرد: دستگاه‌های که وظیفه خدماتی دارند در روزهای که مردم نیاز دارند باید پاسخگو باشند اما از نظر ما حضور و تعطیلی به سود و نفع مردم است و اگر در صحن مطرح شود دفاع می‌کنیم و ارزیابی از مدیران و کارکنان دریافت می‌کنیم.

یوسف‌نژاد یادآور شد: با این طرح تعطیلات یکسان‌سازی می‌شود، نتیجه حکم مجلس به نفع و در جهت کارائی ادارات و نهادها باشد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار