نقش بانوان در مسیر توسعه و رونق اقتصادی و کارآفرینی کشور\

نقش بانوان در مسیر توسعه و رونق اقتصادی و کارآفرینی کشور

  • کد خبر: 219686
  • چاپ
  • انتشار: 23 مهر 1398 - 17:19

استنادنیوز؛ یک بانوی نمونه و مدیرکشوری در صنعت ساختمان، کارآفرینی و مشاور بانوان در اشتغالزایی گفت:بانوان در مسیر توسعه و رونق اقتصادی و کارآفرینی کشور نقش مهمی دارند.

 

به گزارش استنادنیوز، مهندس میناز مهرنوش در گفت و گویی بیان داشت: یکی از مهم ترین معیارها جهت سنجش درجه توسعه یافتگی یک کشور، میزان اهمیت و اعتباری است که زنان در آن کشور دارا می باشند. اکنون نگاه جهان، بیشتر به سوی زنان معطوف شده است زیرا امروز، برای تحقق توسعه اجتماعی ، تسریع فرایند توسعه اقتصادی و محقق شدن عدالت اجتماعی، چنان چه به زن به عنوان نیروی فعال و سازنده نگریسته شود، قطعاً تأثیر بسیاری در روند توسعه و افزایش کمّی و کیفی نیروی انسانی آن جامعه خواهد داشت.

این بانوی نمونه و مدیرکشوری در صنعت ساختمان، کارآفرینی و مشاور بانوان در اشتغالزایی بیان داشت: نقش زنان در توسعه، مستقیماً با هدف توسعه اجتماعی و اقتصادی بستگی داشته و از این رو در تحول همه جوامع انسانی، عاملی بنیادی محسوب می گردد. بانوان ظرفیتهای زیادی در بخشهای مختلف از جمله اقتصادی دارند که طی سنوات گذشته امکان فعلیت آنها بطور مطلوب فراهم نشده است.

مهندس مهرنوش گفت: برخی بانوان به دلیل شناخت ناکافی بدون بررسی کارشناسی در یک رشته شغلی سرمایه گذاری می کنند و مسئولان ذیربط هم تاکنون نتوانسته اند بطور مطلوب با اطلاع رسانی مناسب آگاهی آنان را افزایش دهند لذا باید با رصد مرتب بازار مانع از سرمایه گذاری زنان در شغلهایی شده که صرفه اقتصادی ندارند و متقاضیان را به بخشهای دیگر سوق دهند. برخی نگرشها و دیدگاههای مردسالارانه، بانوان را به عنوان نقش آفرین در بازار کار و اشتغال باور ندارد و فقدان خودباوری لازم در بعضی بانوان هم موجب شده امکان بروز استعدادهای بلقوه آنان فراهم نشود.

وی افزود: باید با رفع برخی موانع، تصویب و قوانین مناسب و تسهیلگر، آموزش و توانمندسازی برای زنان ظرفیتهایشان را در مسیر توسعه و رونق اقتصادی و کارآفرینی جهت دهی کرد.
مهندس مهرنوش گفت: برخی نگرشها و دیدگاههای مردسالارانه، بانوان را به عنوان نقش آفرین در بازار کار و اشتغال باور ندارد و فقدان خودباوری لازم در بعضی بانوان هم موجب شده امکان بروز استعدادهای بلقوه آنان فراهم نشود. باید با رفع برخی موانع، تصویب و قوانین مناسب و تسهیلگر، آموزش و توانمندسازی برای زنان ظرفیتهایشان را در مسیر توسعه و رونق اقتصادی و کارآفرینی جهت دهی کرد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار