حل مشکلات، توسعه استان و مدیریت جنگ‌ اقتصادی نیاز به تعامل دولت و بخش خصوصی دارد\
  • استاندار مازندران در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان:

حل مشکلات، توسعه استان و مدیریت جنگ‌ اقتصادی نیاز به تعامل دولت و بخش خصوصی دارد

  • کد خبر: 219705
  • چاپ
  • انتشار: 24 مهر 1398 - 19:18

استناد نیوز، احمد حسین زادگان، مقام عالی دولت در مازندران در این جلسه با اشاره به این که همه تلاش بر این است که در سایه تعامل و هم افزایی بخش دولتی و خصوصی؛ مشکلات و موانع پیش روی کشور و استان حل شود.

 

به گزارش استناد نیوز، استاندار مازندران در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان با اشاره به این که همه تلاش بر این است که در سایه تعامل و هم افزایی بین این دو بخش؛ مشکلات و موانع پیش روی کشور و استان حل شود، گفت: ما در جنگ اقتصادی با دشمن قرار داریم و مدیریت این جنگ نیاز به تعامل بخش دولتی و خصوصی با یکدیگر دارد.

حسین زادگان شورای گفتگو را محملی برای گفتگوی سازنده و تصمیم سازی برای تسهیل امور دانست و با بیان این که برای توسعه نیازمند اراده مشترک هستیم، افزود: در حوزه مسئولیت خود در برابر قانون و مردم باید پاسخگو باشیم؛ لذا بخش دولتی و خصوصی برای حل مشکلات و موانع پیش روی باید با نگاه و منافع مشترک و واحد به مسایل بنگرند.

مقام عالی دولت در استان با توجه به جهت گیری و بوجه نویسی سال 99 کشور بدون اتکاء به درآمد نفت؛ یادآور شد: امروز در وضعیت ویژه ای قرار داریم، حتی در زمان دفاع مقدس نیز بهای فروش نفت را دریافت می کردیم و برای اقلامی چون دارو مشکل نداشتیم.در شرایط جنگ اقتصادی به دلیل دشواری فروش نفت و برگشت ارز، بودجه اداره کشور به سختی تامین می شود و باید با تعامل دولت و بخش خصوصی کارهای کشور را به پیش برد.

حسین زادگان با بیان این که امروز با توجه به مضایق بودجه ای و تحریم های ظالمانه شرایط ویژه ای بر کشور حاکم است و در چنین شرایطی و در این جبهه همه باید برای رویایی با توطئه های دشنمنان آمادگی داشته باشند، گفت: بخش خصوصی از جمله سربازان صف اول این جنگ است و بخش دولتی باید با تسهیل امور زمینه را برای نقش آفرینی این بخش تمهید کند.

وی با بیان این که نامگذاری رئیس ستاد اقتصاد مقاومتی به فرماندهی نشانگر اهمیت و مقتضیات خاص و فوق العاده است، اظهار داشت: باید ضمن رعایت قوانین، با بازکردن گره ها، زمینه را برای حرکت بخش خصوصی آماده کنیم و بخش خصوصی نیز باید با ادای حقوق دولت، دولت را برای همراهی خود پشتیبانی کند، چراکه حفظ و تقویت تولید و اشتغال و سهم درآمدهای دولت برای اداره کشور در جای خود مهم و درک متقابل دولت و بخش خصوصی یک ضرورت است.

رییس شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی مازندران با اشاره به مصوبه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور مبنی بر ممنوعیت حسابرسی۱۰ ساله با توجه به شرایط و مقتضیات، بر رعایت این مصوبه از سوی تامین اجتماعی تاکید کرد و از بخش خصوصی خواست تا نسبت به پرداخت حق بیمه کارگاه های فعال اقدام نماید.

 

 



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار