تحصیل ۳۲۵ نفر فاقد شناسنامه در مازندران/افزایش فرزندان نامشروع\

تحصیل ۳۲۵ نفر فاقد شناسنامه در مازندران/افزایش فرزندان نامشروع

  • کد خبر: 219736
  • چاپ
  • انتشار: 29 مهر 1398 - 10:05

استنادنیوز؛  مدیرکل ثبت احوال استان مازندران گفت: 325 نفر فاقد شناسنامه در مازندران در حال تحصیل هستند .


به گزارش استنادنیوز ، رجبی با اشاره  به اینکه فقیرترین موضوع در جهان فقر هویتی است ، گفت:همه فرهنگ ها در کودکی نهادینه میشود ‌.
مدیرکل ثبت احوال استان مازندران  اظهار داشت: 35 ناهنجاری در فرزند های طلاق وجود دارد اما بیش از ۷۰ ناهنجاری در فرزندهای فاقد هویت وجود دارد که ولادت باید در ۱۵ روز اول هویت آنها مشخص شود .

وی بیان داشت:99/8 درصد مازندرانی ها در ۱۵ روز اول هویت فرزندان را مشخص می کنند اما ۲ درصد دیگر در بخش های مختلف مانند فرزند خواندگی است .
رجبی گفت:از مشکلات اصلی آسیب های فاقد شناسنامه بودن، تبدیل کودکان به افراد سرخورده جامعه و نتیجتا تولید معضلات امنیتی برای کشور در آینده است.

مدیرکل ثبت احوال استان مازندران گفت:بیشترین بی هویتی در مازندران فرزندان نامشروع هستند که بعد از تولد به علت عدم پشتیبانی از سوی خانواده ثبت صورت نمیگیرد امسال در مازندران ۲ ثبت هویت از سوی مادر صورت گرفته است .
رجبی با اشاره به اینکه 7 مورد در سال جاری فرزند فروشی صورت گرفته است، گفت:203 شناشنامه ثبت شده اما ۶۲ فرزند در بهزیستی به خانواده ها واگذار شده است و۱۴۱ نفر دیگر همچنان بدون سرپرست هستند و نیازمند همکاری بیشتر از سوی بهزیستی را می طلبد .
وی گفت:37 کودک در نوبنیاد ساری فاقد شناسنامه هستند که بیشتر بی هویتی ها هم به علت بالا بودن آزمایش DNA نمی تواند ساماندهی شود .



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار