راه اندازی بورس مسکن نمی تواند به وضعیت پرتلاطم بازار مسکن سامان بدهد\
  • ضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس :

راه اندازی بورس مسکن نمی تواند به وضعیت پرتلاطم بازار مسکن سامان بدهد

  • کد خبر: 219766
  • چاپ
  • انتشار: 30 مهر 1398 - 12:56

استناد نیوز،  عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس گفت: طراحان راه اندازی بورس مسکن، هدف اصلی این مسئله را مقابله با دلال بازی اعلام کرده اند، اما به نظر می رسد که راه اندازی این بورس نمی تواند به وضعیت پرتلاطم بازار مسکن سامان بدهد

به گزارش استناد نیوز، علیم یارمحمدی عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اظهارات مدیرعامل شرکت عمران پردیس درباره راه اندازی بورس مسکن در کشور گفت: هراز چندگاهی مسئله راه اندازی بورس مسکن توسط مسئولان اجرایی مطرح شده و بعد از مدتی این پیشنهاد و ایده به دست فراموشی سپرده می شود که این مسئله نشان می دهد که مسئله بورس مسکن در کشور قابلیت اجرایی ندارد.

در شرایط کنونی پیشنهاد ورود مساکن مهر به بورس مطرح شده، اما این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد که آیا مالکان این مساکن نسبت به طولانی شدن روند فروش املاک خود اقبال نشان می دهند

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایط کنونی پیشنهاد ورود مساکن مهر به بورس مطرح شده، اما این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد که آیا مالکان این مساکن نسبت به طولانی شدن روند فروش املاک خود اقبال نشان می دهند.

زیرساخت های فنی و قانونی اجازه راه اندازی بورس مسکن را می دهد؟

وی تصریح کرد: مسکن مهر بخش کوچکی از بازار مسکن را در کشور شامل می شود، از این رو باید مشخص شود که آیا زیرساخت های فنی، قانونی و اجرایی، اجازه ایجاد بورس مسکن به صورت گسترده را می دهد.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: هر بخشی که می خواهد وارد بازار بورس شود، باید شاخص ها و معیارهایی داشته باشد که به نظر من بخش مسکن، معیارهای لازم را برای ورود به بازار بورس ندارد.

یارمحمدی افزود: به نظر من مسکن، بازار مناسبی در بورس برای خرید و فروش نخواهد داشت و بعید می دانم که در صورت راه اندازی بورس مسکن، خریداران و فروشندگان به سمت آن جذب شوند.

راه اندازی بورس مسکن نمی تواند به وضعیت پرتلاطم بازار مسکن سامان بدهد

عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس گفت: طراحان راه اندازی بورس مسکن، هدف اصلی این مسئله را مقابله با دلال بازی اعلام کرده اند، اما به نظر می رسد که راه اندازی این بورس نمی تواند به وضعیت پرتلاطم بازار مسکن سامان بدهد، از این رو بهترین راه کار برای مقابله با دلال بازی در بازار مسکن، اجرای قانون مالیات بر عایدی سرمایه مسکن است.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار