وصول ۷ هزار میلیارد تومان از مفسدان اقتصادی/٢۴۵ مدیر به دلیل قصور در حوادث سیل اخیر تحت پیگرد قرار گرفتند\

وصول ۷ هزار میلیارد تومان از مفسدان اقتصادی/٢۴۵ مدیر به دلیل قصور در حوادث سیل اخیر تحت پیگرد قرار گرفتند

  • کد خبر: 219769
  • چاپ
  • انتشار: 30 مهر 1398 - 17:17

استناد نیوز- سخنگوی قوه قضائیه گفت: در بررسی های اولیه ٢۴۵ نفر از مدیران ادوار مختلف به دلیل قصور در حوادث ناشی از سیل به هیات های تخلفات معرفی و تحت پیگرد قانونی قرار گرفتند.

به گزارش استناد نیوز، غلامحسین اسماعیلی در ارتباط با سیل گذشته، اظهار داشت: یک ماه از پاییز سپری شد و امیدواریم پاییز و زمستان توام با بارش و رحمت الهی باشد. اما یادمان نرود که در روزهای پایانی سال گذشته و روزهای آغازین امسال بارندگی و سیلاب در مناطق مختلف مشکلاتی ایجاد کرد که بخشی از آن ناشی از ترک فعل ها و قصور و تقصیر مدیران بود که اگر وظایف خود را به خوبی انجام می دادند، شاهد چنین مشکلات و حوادثی نبودیم.
سخنگوی قوه قضائیه خطاب به مدیران تصریح کرد: مدیران با هدف پیشگیری از حوادث بازنگاهی به حوزه های مدیریت خود داشته باشند.
وی درباره گزارش قوه قضائیه از سیل اخیر گفت: بررسی های جامعی از سوی سازمان بازرسی کل کشور و دادستانی ها در سراسر کشور انجام شد.
اسماعیلی ادامه داد: ١۴٠ نفر از مدیران دوره های مختلف به هیات های رسیدگی به تخلفات معرفی شدند همچنین برای ١٠۵ نفر از مدیران هم پرونده کیفری تشکیل و تحت پیگرد قرار گرفتند.
وی اضافه کرد: امیدوارم با پیشگیری هایی که انجام می شود، دیگر شاهد چنین حوادثی نباشیم.

حکم بدوی زیبا حالت منفرد صادر شده است
سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت پرونده زیبا حالت منفرد معروف به جعبه سیاه پرونده نفتی بابک زنجانی گفت: حکم بدوی توسط دادگاه صادر شده است؛ محکومیت نامبرده سنگین است اما چون این پرونده جزء پرونده های شعب ویژه جرایم اقتصادی نیست و هنوز حکم قطعیت پیدا نکرده است، از بیان جزییات آن معذورم.
وی ادامه داد: حکم پس از قطعیت و تایید دیوان عالی کشور اعلام می شود.

پزشکی قانونی ماجرای لردگان را بررسی می کند
سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوالی درباره ورود دستگاه قضایی به ماجرای لردگان گفت: در ارتباط با حوادث مربوط به روستای چنار محمودی لردگان اولاً دولت ورود کرد و در حال انجام بررسی‌های کارشناسانه درباره زمینه و علل بروز این پدیده است و طبق اعلام وزارت بهداشت، خوشبختانه با پیشرفت علم این بیماری قابل علاج است و درمان این افراد در دستور کار قرار گرفته است.
وی ادامه داد: به موازات دولت، قوه‌ قضائیه هم تیمی را از پزشکی قانونی مامور کرده تا علل زمینه‌ای بروز این حادثه را بررسی کند اما هنوز گزارش تیم پزشکی تکمیل نشده است و متناسب با تیم پزشکی تحقیقات آغاز می‌شود.
سخنگوی قوه قضائیه اظهار داشت: بهورز بازداشت شده در این حادثه نیز آزاد شده است زیرا علت شکایت برخی افراد بود که با قرار تامین آزاد شد.

وی اضافه کرد: همچنین کسانی که در این شهرستان اقدامات خرابکارانه انجام داده بودند، بازداشت شدند و اکثر آنها آزاد شدند و فقط برخی از جمله یکی از وابستگان مربوط به طاغوت در بازداشت است.

وصول ۷ هزار میلیارد تومان از مفسدان اقتصادی

سخنگوی قوه قضاییه در بخشی از نشست خبری درباره آمار استرداد اموال و اراضی از دست رفته بیت المال گفت: فقط در دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی تهران در ۹۱ پرونده حدود ۷ هزار میلیارد تومان وجه نقد و جزای نقدی به خزانه دولت و بانک ها برگشت.

وی ادامه داد: رقم دقیق، ۶ هزارو ۹۳۷ میلیارد و ۴۱۲ میلیون ۲۴۴ هزار تومان است همچنین ۸۷ میلیون و ۸۳۶ هزار و ۳۳۷ یورو و ۱۲ میلیون ۹۳ هزارو ۵۴۳ دلار به خزانه برگشته است و ۲۹۴ میلیون و ۳۰۳ هزارو ۱۴۷ درهم به خزانه بازگشت داده شده است.

اسماعیلی همچنین درباره سفرهای استانی رئیس قوه قضائیه گفت: قوه قضاییه در سفرهای استانی و بررسی مشکلات مردم یافته های خود را تا حصول نتیجه مجدانه پیگیری می کنند و این پیگیری ها آثار مطلوبی به همراه داشته است.

وی ادامه داد: بعد از گذشت ۱۸ روز از سفر قوه قضائیه به هرمزگان یکی از محروم ترین شهرستان های این استان به نام بشاگرد که دادگستری نداشت، عملیات احداث دادگستری آن هم زمان آغاز شد.

سخنگوی قوه قضائیه اضافه کرد: در همان استان نیز مجموعه پزشکی قانونی مشکلاتی داشت که با تدبیر رئیس دستگاه قضا مشکلات مربوط به سالن معاینات و تشریح در حال برطرف شدن است.

اسماعیلی اظهار داشت: با پیگیری های دولت و قوه قضاییه مشکلات مربوط به هپکو در استان مرکزی حل شد همچنین مشکلات کارگران روغن نباتی جهان نیز برطرف شد.

سخنگوی قوه قضائیه افزود: با تشکیل کارگروه های ذیربط درباره تغییر کاربری اراضی زراعی ۱۵۷ قلع و قمع بنا به وضع سابق انجام شد.

وی گفت: در استان زنجان نیز یکی از مدیران جهاد کشاورزی که در تغییر این کاربری ها مقصر بود، تحت تعقیب قرار گرفت و برای وی پرونده قضایی تشکیل شد.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: یکی از مدیرانی که قبلا در برابر فشارها برای تامین خواست ها تسلیم نمی شد و از کار برکنار شده بود، با حمایت های صورت گرفته مجددا به کار بازگشت.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار