تعامل بین دستگاهی مقدمه اجرایی شدن برنامه های بازآفرینی شهری مازندران\

تعامل بین دستگاهی مقدمه اجرایی شدن برنامه های بازآفرینی شهری مازندران

  • کد خبر: 219776
  • چاپ
  • انتشار: 30 مهر 1398 - 20:08

استناد نیوز، مدیر کل راه و شهرسازی استان مازندران تعامل و هماهنگی بین دستگاه های عضو ستاد استانی و شهرستانی بازآفرینی شهری پایدار را در راستای اجرایی شدن برنامه های بازآفرینی شهری پایدار ضروری دانست.

 

 به گزارش استناد نیوز،  مهندس نظری مدیر کل راه و شهرسازی استان بیان نمود : بازآفرینی شهری به معنای این است که ما خدمات را عادلانه در سطح شهر توزیع کنیم، بافت‌های فرسوده و ناکارآمد را توانمند‌سازی کنیم و خدمات را در محلاتی‌که که مورد نیاز است بتوانیم در همان محله مهیا کنیم. بناهایی که نیاز به تجمیع دارند را تجمیع کنیم و خدمات را در محل‌هایی نظیر خانه بهداشت، فرهنگسرا، سالن‌های ورزشی، مدرسه یا بعضی جاها که نیاز به این مراکز دارند، مستقر کنیم و مسیر شبکه‌های برق، آب و فاضلاب بهسازی شود .
وی اظهار داشت : ما محدودیتی نداریم و می‌توانیم در هر شهری یک محله را تعریف کنیم و این محله هم باید یک مدیر اجرایی داشته باشد، شهرداری‌ها باید پای کار بیایند برای محدود و هدفشان باید طرح تهیه کنند و طرح را به ستاد بازآفرینی شهری ببرند که به ریاست فرماندار است و در آنجا طرح را مصوب کنند و بعد از آن در استان ما مصوب کنیم بعد برایش منابع ببینیم.
مهندس نظری در ادامه عنوان کرد : هر کسی که در حوزه بازآفرینی بیاید برای ساخت و ساز انجام بدهد از لحاظ بانکی، تسهیلات ۴۰ میلیونی با بهره ۹ درصد دریافت می‌کند ضمن اینکه از لحاظ هزینه‌های نظام مهندسی نیز ۵۰ درصد تخفیف دارند و از لحاظ پروانه‌های ساختمانی نیز ۵۰ درصد هزینه را تخفیف می‌گیرند.
مدیر کل راه و شهرسازی استان در ارتباط با این شرایط، که چه الزاماتی را باید رعایت کنند افزود: شرط همان است که طرح در داخل محدوده‌ای که عرض کردم، اجرا شود، شهرداری‌ها محدوده بازآفرینی را معرفی کردند که مثلاً از نقطه A تا نقطه Bباشد و این منطقه را جزو محدوده فرسوده و بافت ناکارآمد تعریف کردند و اگر این منطقه را توانمندسازی کنید، یعنی اینجا اگر شما بیایبد زمین بخرید و بسازید بدون اینکه سپرده‌گذاری کنید، چون در داخل نقشه بازآفرینی قرار دارد به ما مراجعه کنید ما شما را به بانک معرفی و از تسهیلات ۴۰ میلیونی ما با بهره ۹ درصد استفاده می‌کنید.
مهندس نظری تاکید نمود : انتظار بر این است که شهرداری‌ها اطلاع‌رسانی کنند و داخل محلات بروند و با مردم صحبت کنند به مساجد بروند با امام جمعه و ائمه جماعت صحبت کنند، اهمیت این موضوع را برای مردم بازگو کنند و چیزی را که اگر مردم متوجه موضوع شوند، استقبال می‌کنند که تا این لحظه هم مردم همکاری خوبی داشتند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار