ثمره اجرای برجام برای غرب مازندران / پروژه ای که به دلیل تحریم متوقف شده بود پس از 9 سال اجرا شد\
  • در نشست خبری مطرح شد؛

ثمره اجرای برجام برای غرب مازندران / پروژه ای که به دلیل تحریم متوقف شده بود پس از 9 سال اجرا شد

  • کد خبر: 21987
  • چاپ
  • انتشار: 29 دی 1395 - 11:38

طرح نیروگاه 460 مگاواتی غرب مازندران که قرار بود در سال 89 به بهره برداری برسد به علت اعمال تحریم های متوقف شد و اکنون پس از برجام اجرایی شد

به گزارش استناد نیوز، علی شادمان فرماندار نوشهر درجمع خبرنگاران با اشاره به ایجاد فضای مناسب بعد از برجام اظهار کرد: یکی از نتایج برجام، انتقال توربین 400 تنی از کشور ایتالیا به بندر نوشهر بود که بعد از وارد شدن به بندر نوشهر به محل احداث نیروگاه برق سیکل ترکیبی تک محور 460 مگاواتی نوشهر منتقل شد.

وی با بیان اینکه این نیروگاه پس از بهره برداری از آن در یکی دو سال آینده به تنهایی می تواند مشکلات ضعف ولتاژ و خاموشی های متعدد مشترکین برق را در زمان اوج مصرف برطرف کند گفت: میزان مصرف برق غرب مازندران در زمان پیک بار 500 مگاوات است که این نیروگاه 460 مگاواتی به همراه اقمار کنار آن این نیاز را به راحتی برطرف خواهد کرد.

 

حسین افضلی مدیرعامل شرکت برق منطقه ای استان های مازندران و گلستان نیز گفت که تجهیزات نیروگاه غرب مازندران توسط سرمایه گذار بخش خصوصی از کشور ایتالیا خریداری شده است. پس از نصب این تجهیزات پیش بینی می شود واحد گازی این نیروگاه تا قبل از تابستان 97 وارد مدار شود و در سال 98 نیز تجهیزات سیکل ترکیبی نیروگاه فعال و وارد مدار خواهد شد.

وی افزود : با شروع به کار این نیروگاه و نیروگاه 50 مگاواتی نوشهر که در تابستان 96 وارد مدار خواهد شد، دیگر شاهد ضعف ولتاژ و نوسانات برق در شهرستان های نوشهر ، تنکابن و چمستان نور نخواهیم بود.

 

افزایش ظرفیت تولیدی برق و ایجاد زمینه های اشتغال در منطقه ، تامین بخشی از تقاضای شبکه سراسری برق و کمک به افزایش پایداری شبکه و بهبود ولتاژ ، تشویق ، حمایت و جذب سرمایه گذاری غیردولتی در بخش نیروگاهی ، پاسخ به نیاز روزافزون مصرف برق منطقه ناشی از گسترش صنایع ، توسعه کشاورزی و مصارف عمومی و خانگی ، استفاده از توان مهندسی داخل کشور و ارتقاء دانش فنی در ساخت نیروگاه ها در داخل کشور از اهداف این طرح اعلام شد. که در سال 92 اعتباری 200 میلیون یورویی از محل صندوق توسعه ملی برای آن در نظر گرفته شد.

 

فرماندار نوشهر همچنین در این نشست خبری از ادامه عملیات اجرایی نیروگاه زباله‌سوز نوشهر خبر داد و گفت: امیدواریم بودجه‌ای که دولت به این نیروگاه تخصیص داده است هر چه زودتر تحقق یابد تا عملیات اجرایی نیروگاه زباله با سرعت بیشتری ادامه یابد.

شادمان با اشاره به اتمام فاز نخست آزادسازی ساحل نوشهر به طول 4 کیلومتر در حوزه شهری، اظهارکرد: این قسمت دارای 121 مالک بود و در حال حاضر اصلاح مسیرها در حال انجام است. فاز بعدی آزادسازی ساحل در نوشهر از منطقه "فارسیجانی" تا "مزگا" به طول حدود 6 کیلومتر در حال انجام است و دستگاه‌های مرتبط در حال همکاری و ایجاد شرایط لازم هستند.

وی گفت: نگاه ما این است این ساحل طوری طراحی شود که تنها برای اقشار خاصی نباشد بلکه همه مردم بتوانند استفاده کنند و اگر فردی تمکن مالی نیز نداشته باشد دسترسی به چشم‌انداز ساحل برایش فراهم باشد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار