اولویت آب رسانی به استان سیستان و بلوچستان است یا سمنان؟\

اولویت آب رسانی به استان سیستان و بلوچستان است یا سمنان؟

  • کد خبر: 219949
  • چاپ
  • انتشار: 10 آبان 1398 - 12:21

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: از نظر بنده برداشت آب از دریای خزر بلامانع است اما پیش از هر اقدامی باید در این زمینه مطالعات کارشناسی انجام شود

به گزارش استنادنیوز، سید ابوالفضل موسوی بیوکی در خصوص انتقال آب دریا به سایر استانها گفت: آب را می توان از سه طریق در کشور انتقال داد. یکی انتقال بین حوزه ای است که در این حالت از یک استان به استان دیگر آب فرستاده می شود.

وی در ادامه اظهار کرد: حالت دوم انتقال از آب‌های آزاد یعنی دریای عمان و دریای خلیج فارس به استان‌ها است و حالت سوم انتقال آب از دریاچه خزر که یک دریاچه بسته است می باشد!

این نماینده مجلس در ادامه گفت: بر اساس مطالعات انجام شده انتقال آب از دریای عمان به لحاظ زیست محیطی مشکلی ندارد. اما بر اساس مطالعات انجام شده غلظت آلودگی و شوری آب دریای خلیج فارس بالا بوده و برای انتقال آب چندان مناسب نیست.

وی افزود: از نظر بنده برداشت آب از دریای خزر بلامانع است اما پیش از هر اقدامی باید در این زمینه مطالعات کارشناسی انجام شود و سپس در این راستا گام برداشت. بر اساس آمار بالای چهار میلیارد متر مکعب آب جاری وارد دریای خزر شده و برداشت مقدار معینی آب از آن به نظر نمی‌رسد که مشکل ساز باشد.

اما سوالی که از نمایندگان محترم مجلس و دولت باید پرسید و انتظار پاسخ داشت این است که در صورت نیاز به آب رسانی به استانهای کم آب اولویت با استانی مانند سیستان و بلوچستان است یا سمنان؟! وضعیت کدام استانها از نظر منابع مختلف آبی وخیم تر است؟ چرا در خصوص انتقال آب دریای عمان که با توجه به مطالعات انجام شده مشکل زیست محیطی هم ندارد و به اقیانوس نیز متصل است بحث نمی شود؟!



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار