بیستمین پردیس سینمایی امید سهم مازندران شد\

بیستمین پردیس سینمایی امید سهم مازندران شد

  • کد خبر: 219965
  • چاپ
  • انتشار: 12 آبان 1398 - 17:12

استناد نیوز، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اعلام اینکه برخی از شهرهای مازندران فاقد سینما است، تصریح کرد: ۲۰ سهمیه پردیس سینمایی امید در کشور مطرح شد که بیستمین پردیس امید به شهرستان گردشگری نور اختصاص داده شد که به مدت ۶ ماه باید به بهره‌برداری برسد.

به گزارش استناد نیوز، عباس زارع در نشست خبری که به مناسبت روز مازندران برگزار شد، در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ۱۴ آبان ماه سالروز گرامیداشت آغاز حکومت علویان است برنامه‌های فرهنگی و هنری متنوعی در استان اجرا می‌شود، اظهار کرد: ۱۳ تا ۲۰ آبان ماه امسال به هفته مازندران اختصاص داده شد که در این هفته به آیین فرهنگ و هنر، گردشگری،جوانان، پهلوانان و قهرمانان، مازندران پاک، دانش و پژوهش و زبان تبری پرداخته می‌شود.

وی حمایت از هنرمندان و انجمن‌های هنری را یکی از فعالیت های اداره کل فرهنگ ارشاد اسلامی مازندران دانست و افزود: ۲۸ انجمن شعر و ادب در استان فعالیت دارند.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان اینکه رویکرد مدیریتی این اداره کل تقویت فرهنگ بومی در استان است، گفت: امسال نخستین جشنواره عکس عاشورایی در استان برگزار شد که به‌زودی نمایشگاهی هم به این منظور برپا می‌شود.

 این مسؤول ادامه داد: جشنواره عکس، کاریکاتور، طراحی و نقاشی از دیگر برنامه‌های ما در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است که امسال با همکاری اداره کل بانوان و خانواده استانداری ویژه هنرمندان زن استان برگزار می‌شود.

بیستمین پردیس سینمایی امید سهم مازندران شد

 زارع با اعلام اینکه برخی از شهرهای مازندران فاقد سینما است، تصریح کرد: ۲۰ سهمیه پردیس سینمایی امید در کشور مطرح شد که بیستمین پردیس امید به شهرستان گردشگری نور اختصاص داده شد که به مدت ۶ ماه باید به بهره‌برداری برسد.

وی از برگزاری کنگره بزرگداشت مفاخر استان در ماه‌های آینده خبرداد و گفت: آبان‌ماه امسال برنامه‌های متعدد فرهنگی در مازندران برگزار می شود که شامل جشنواره تئاتر، نمایشگاه کتاب، مطبوعات و جشنواره هنری پرسبوک است.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به اینکه از ۲۶ آبان ماه تا اول آذر ماه امسال نمایشگاه بین‌المللی کتاب و جشنواره مطبوعات به صورت تلفیقی در محل نمایشگاه بین‌المللی واقع در جاده فرح‌آباد می شود، خاطر نشان کرد: دوره قبل ۶۰۰ هزار نفر از نمایشگاه بین‌المللی کتاب بازدید داشتند که این میزان بازدید کننده سبب تقویت نمایشگاه مطبوعات استان نیز می‌شود.

 زارع یادآور شد: در نمایشگاه بین‌المللی کتاب از ۵۰۰ ناشر دعوت و مقرر شد هزار عنوان کتاب به این نمایشگاه اختصاص یابد.

 وی افزود: در نمایشگاه کتاب از نخستین کتاب سال مازندران رونمایی می شود.

 این مسؤول از روند پیشرفت دو پروژه بزرگ عمرانی که در مازندران قدمت بیش از ۱۰ سال دارند را گزارش داد و اظهار کرد: ساخت پروژه تالار مرکزی ساری و رامسر با همکاری استانداری و تزریق اعتبارات استانی و ملی در حال پیگیری است و پیش‌بینی می‌شود تالار مرکزی ساری تا پایان سال ۱۳۹۹ سالن هزار نفره آن به بهره‌برداری برسد.

 زارع بودجه فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران را یک‌میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و ادامه داد: ۲۰۰ میلیون تومان به هدیه روز خبرنگار بین ۸۰۰ خبرنگار توزیع می‌شود و بقیه این اعتبار به ادارات شهرستانی تعلق می‌گیرد.

وی تشکیل انجمن خیران فرهنگ و هنر را اقدامی در جهت رفع مشکلات مالی هنرمندان در اجرای برنامه ها دانست و گفت: هدف ما حمایت از فرهنگ بومی است.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران برپایی نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای در آذر ماه امسال را از دیگر اقدامات فرهنگی این اداره کل در استان عنوان کرد؛ زیرا معتقد است ۳۰ هزار عنوان بازی رایانه‌ای غیرمجاز بین نوجوانان بازنشر می‌شود که برای مقابله با محصولات فرهنگی دشمن باید از توانمندی‌های سالم و محصولات داخلی استفاده شود.

وی افزود: در آذرماه امسال نمایشگاه تخصصی کتاب کودک نیز در استان برپا می‌شود.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران بخشی از سخنانش را به تقویت برگزاری انتخابات سالم از سوی رسانه ها اختصاص داد و گفت: هدف ما مشارکت حداکثری مردم در انتخابات امسال است و رسانه‌ها نقش تعیین کننده‌ای دارند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار