افزایش قیمت انشعاب برق برای مردم ایجاد مشکل کرد\

افزایش قیمت انشعاب برق برای مردم ایجاد مشکل کرد

  • کد خبر: 215866
  • چاپ
  • انتشار: 21 بهمن 1397 - 13:45

استنادنیوز؛ نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس بیان داشت:افزایش قیمت انشعاب برق برای مردم ایجاد مشکل کرده و در طول دو سال گذشته حدود ۱۰ برابر شده است، واقعا علت این افزایش بی‌رویه قیمت چیست و مردم در فشار قرار می‌گیرند.

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی در بازدید از اداره توزیع برق شهرستان محلات اظهار کرد: افزایش قیمت انشعاب برق برای مردم ایجاد مشکل کرده و در طول دو سال گذشته حدود ۱۰ برابر شده است، واقعا علت این افزایش بی‌رویه قیمت چیست و مردم در فشار قرار می‌گیرند.

وی تصریح کرد: پایداری برق شهرستان به واسطه پست برق ۴۰۰ نسبت به چندسال گذشته اتفاق افتاده است.

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس بیان داشت: طبق قانون انشعاب برق باید تا درب واحد تولیدی برود ولی وزارتخانه این کار را انجام نمی‌دهد و این موضوع خلاف قانون است و تولیدکنندگان را رنج می‌دهد. 
سلیمی افزود: چندین واحد صنعتی و تولیدی به بنده مراجعه کرده بودند که هزینه تیر برق و سایر هزینه‌ها را باید بدهند که برایشان دچار مشکل کرده بود، این عدم رعایت قانون توسط دولت و وزارتخانه هم مردم و هم شما را اذیت می‌کند.

وی گفت: نیروهای شرکتی امنیت شغلی ندارند و شرکت‌های واسطه پول را از وزارتخانه می‌گیرند و بخشی از آن را برمی‌دارد و بقیه را به نیروی شرکتی می‌دهد، چرا این ظلم به نیروها صورت می‌گیرد؟ 
نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس ادامه داد: شبکه توزیع مستقیم این حقوق را به حساب نیرو واریز کند و با آن قرارداد ببندد، گاها شرکت در شرکت ایجاد کرده‌اند و یک شرکت کشوری وجود دارد و دوباره در استان نیز یک شرکت استانی ایجاد کرده‌اند، در کشورهای اروپایی شرکت‌ها بصورت درآمد و هزینه‌ای است و از دولت هزینه‌ای دریافت نمی‌کنند ولی در کشور ما شرکت‌های واسطه به بهانه کوچک سازی و کاهش هزینه‌های دولت ایجاد شد ولی در واقع هزینه‌های دولت به جای کاهش یافتن، افزایش یافت‌.
نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس بیان کرد:  نیروهای شرکتی باوجود اینکه بیشتر کار می‌کنند ولی حقوق کمتری دریافت می‌کنند.

سلیمی افزود: مجلس بنا داشت نیروهای شرکتی را طی قانونی ساماندهی کند و این موضوع در دستور کار قرار گرفت ولی بار مالی برای دولت دارد، باید حتما دولت موافق موضوع باشد وگرنه طبق اصل ۷۵ توسط شورای نگهبان رد می‌شود، دولت هر زمان که با این موضوع موافقت کند، مجلس فورا آن را تصویب خواهد کرد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار