امکان انتخاب محل و ارگان خدمت برای سربازان با شرایط خاص فراهم می‌شود\

امکان انتخاب محل و ارگان خدمت برای سربازان با شرایط خاص فراهم می‌شود

  • کد خبر: 2110137
  • چاپ
  • انتشار: 19 آبان 1398 - 16:22

استناد نیوز، سخنگوی قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح از امکان انتخاب محل و ارگان خدمت برای سربازان با شرایط خاص خبر داد.

 

به گزارش استناد نیوز؛ سردار موسی کمالی بعدازظهر امروز در نشست خبری همایش سراسری "پنجه‌های کارآمد - سربازان ماهر" با بیان اینکه سربازی برای مشارکت مردم در امر دفاع است، تصریح کرد: سربازان کمتر مورد توجه قرار می‌گیرند، در کشوری قرار داریم که حدود 50 درصد نیروهای مسلح از جوانان باانگیزه تامین می‌شوند.

سخنگوی قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح تصریح کرد: بحث مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه شاید در نیروهای مسلح مورد غفلت قرار گرفته بود.

وی با بیان اینکه پس از انقلاب 15 میلیون نفر وارد سربازی و هفت میلیون نفر معاف شدند، گفت: قرارگاه مهارت‌آموزی پلی است که بین نیروهای مسلح و دستگاه‌هایی که آموزش مردم را برعهده دارند، برقرار می‌شود.

کمالی ادامه داد: مشوقهایی برای سازمانها و افراد تعیین کردیم، گفته‌ایم اولویت امریه با افرادی است که مهارت دیده‌اند، مشوق دوم این است که این امکان تا حد مقدور فراهم شود تا سرباز سازمان محل خدمت خود را خودش انتخاب کند.

مشاور عالی قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح با بیان اینکه سومین مشوق محل خدمت برای جوانان است، تصریح کرد: این اولویت‌ها برای افرادی است که در سامانه سرباز ماهر ثبت‌نام کرده، مهارتها را آموزش دیده و نمره لازم را کسب کرده باشند.

وی ادامه داد: از 26 آبان ماه اجرای این مشوقها برای 100 دانش‌آموزی که مهارت‌آموزی دیده‌اند و از طرف آموزش و پرورش معرفی شده‌اند، اجرایی می‌شود.

کمالی با بیان اینکه برخی از جوانان علاقه‌مند در تعویق یا تاخیر اعزام به خدمت هستند، یادآور شد: همایش سراسری "پنجه‌های کارآمد - سربازان ماهر" با حضور سربازان و مسئولان ذیربط برگزار می‌شود.

سخنگوی قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح متذکر شد: دانش‌آموزان مهارت‌آموخته باید تا 6 ماه پیش از انجام خدمت سربازی، در سامانه سرباز ماهر ثبت‌نام کنند تا در این سامانه نسبت به رتبه‌بندی آنها اقدام شده و تعیین شود از کدام یک از مشوقها می‌توانند استفاده کنند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار