1400 میلیارد تومان خسارت بخش خدمات و صنعت مازندران از کرونا / مازندران جزو استانهای کم خسارت + ویدئو\
  • حسینقلی قوانلو در گفتگو با استنادنیوز؛

1400 میلیارد تومان خسارت بخش خدمات و صنعت مازندران از کرونا / مازندران جزو استانهای کم خسارت + ویدئو

  • کد خبر: 2111100063
  • چاپ
  • انتشار: 22 ارديبهشت 1399 - 11:46

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مازندران، گفت: با شیوع ویروس کرونا یکهزار و 400 میلیارد تومان به حوزه های خدمات و صنعت مازندران خسارت وارد شده است

حسینقلی قوانلو روز دوشنبه در گفت و گو با استناد نیوز با اعلام اینکه سه بخش اقتصادی که شامل کشاورزی، صنعت و خدمات است بیشترین صدمه در زمان شیوع ویروس کرونا در بحث خدمات بوده است، گفت: پیش بینی شده که در حوزه خدمات در کمتر از سه ماه گذشته 50 درصد خسارت دیده است.
وی بیان کرد: تولید ناخالص داخلی در حوزه صنعت 25 درصد، کشاورزی 10 درصد و خدمات 50 درصد در زمان شیوع ویروس کرونا دچار خسارت شده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با اعلام اینکه در سایر استان ها تولید ناخالص داخلی در بخش کشاورزی زیر ده درصد است، گفت: با توجه به اینکه این بخش کمترین خسارت را در زمان شیوع ویروس کرونا داشته است و ارزش افزوده استان در بخش کشاورزی 20 درصد ناخالص داخلی است کمتر دچار آسیب شده است.

قوانلو با بیان اینکه تولید ناخالص داخلی استان در بحث صنایع غذایی 45 درصد است، افزود: خوشبختانه این واحدها در شرایط کرونا صدمه ندیده اند و بخشی از تولیدات این واحدها حتی افزایش نیز پیدا کرده است.
وی تصریح کرد: طبق آمارهای اعلام شده در بخش صنعت ،استان مازندران کمتر ین آسیب را دیده است.
رئیس صنعت، معدن و تجارت مازندران با اعلام اینکه در حوزه خدمات از میانگین کشوری نیز بیشتر دچار خسارت شده ایم، افزود: بازار استان متکی به مسافرت های عید و تابستان است و با توجه به فاصله گذاری اجتماعی بیشترین خسارت مربوط به تعطیلی بازار ها و نبود مسافر بوده است.

قوانلو تصریح کرد: ارزش افزوده بازار استان در هر ماه یکهزار و 400 میلیارد تومان در سال 98 بوده است که حدود 30 درصد واحدهای ضروری دایر و مابقی آن حدود 20 روز تعطیل بوده است.
وی خسارت تعطیلی بیست روز واحدهای صنفی را نزدیک به 700 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در مرحله دوم فاصله گذاری اجتماعی تا 15 اردیبهشت ماه خسارت حدود 300 میلیارد تومان بوده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران بیان کرد: در بخش بازار نزدیک به یکهزار میلیارد تومان در زمان فاصله گذاری اجتماعی به بخش خدمات خسارت وارد شده است.
قوانلو در پایان با بیان اینکه در بخش صنعت خسارت حدود  400 میلیارد تومان بوده است، گفت: در نتیجه صنعت، معدن و تجارت تا 20 اردیبهشت ماه یکهزار و 400 میلیون تومان از حیث ارزش افزوده خسارت دیده است که امیدواریم با افزایش تولید در ماه های آینده این خسارت ها جبران شود.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار