فعالیت بیش از 600 سرمایه گذار جدید در شهرکهای صنعتی مازندران / رشد مناسب استقرار واحدهای صنعتی\
  • مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان مازندران؛

فعالیت بیش از 600 سرمایه گذار جدید در شهرکهای صنعتی مازندران / رشد مناسب استقرار واحدهای صنعتی

  • کد خبر: 2111100065
  • چاپ
  • انتشار: 22 ارديبهشت 1399 - 14:18

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی مازندران بیش از 40 شهرک و ناحیه صنعتی در مازندران فعالیت دارند ،گفت: از ابتدای سال 93 تاکنون بیش از 600 سرمایه گذار جدید در شهرکها مستقر شده اند.

سید مصطفی موسوی در گفت و گو با استناد نیوز با بیان اینکه یکی از مهم ترین چالش های شرکتهای صنعتی در این استان کوچک بودن شهرکها و تعدد آنها است، افزود: 40 شهرک و ناحیه صنعتی به مساحت یکهزار و 923 هکتار در مازندران وجود دارد که از حیث متوسط مساحت شهرکهای صنعتی در کشور این استان جزء کمترین ها است.
وی یکی از مشکلات شهرکهای صنعتی را گران بودن زیرساختها اعلام کرد و گفت: مشکل دیگر این شهرک ها تعدد آن ها و قرار گرفتن در مناطق مسکونی یا روستایی است.
مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی مازندران با اعلام اینکه با وجود تمام این مسائل و مشکلات ما در استقرار واحدهای صنعتی در شهرکها در طول سال های گذشته رشد خوبی داشته ایم، افزود: در مقایسه با سال 85 تعداد واحدها 2 برابر شده است و از ابتدای سال 93 تاکنون بیش از 600 سرمایه گذار جدید در شهرکها مستقر شده است.

موسوی تصریح کرد: 2 هزار و 650 سرمایه گذار واحد صنعتی داریم که یکهزار و 700 واحد به بهره برداری رسید و مابقی این واحدها در مرحله ساخت و ساز قرار دارند. از این واحدهای به بهره برداری رسیده حدود 67 درصد واحدها در حال کار و مابقی راکد است.
وی با اشاره به اینکه در بخش زیرساختها تلاش شده پروژه های عمرانی شهرکها در اولیت قرار بگیرد، گفت: امسال به 2 شهرک کیاسر، چهاردانگه و دودانگه گازرسانی می شود که هزینه اجرای این کار در شهرکها بسیار بالا است و علت آن پایین آمدن هزینه در مصرف گاز شهرکها می باشد.
مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی مازندران خاطرنشان کرد: از سال 93 تاکنون به یازده شهرک صنعتی در استان گازرسانی شده است.
موسوی با تاکید بر اینکه فیبر نوری جرء ضروریت های شهرکهای صنعتی است، گفت: این ضرورت در زمان شیوع کرونا بیشتر احساس شد، برغم گران بودن در 11 شهرک صنعتی فیبر نوری متصل شده است.

وی یکی دیگر از طرح های مهم در شهرکهای صنعتی را ایجاد تصفیه خانه ها بیان کرد و افزود: باتوجه به نزدیکی واحدهای صنعتی به مناطق مسکونی محیط زیست استان نیز در این زمینه حساس بوده به همین منظور می طلبد که ما نیز به شدت در مقابل تنش های زیست محیطی حساس باشیم.
مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی مازندران ادامه داد: براین اساس در مناطقی که حساسیت ها در آن بیشتر بوده اقدام به احداث تصفیه خانه کرده ایم.
موسوی با بیان اینکه در حال حاضر 15 تصفیه خانه و 17 مدول تصفیه خانه در واحدها مستقر است، افزود: از سال 93 تاکنون احداث و بازسازی 6 تصفیه خانه انجام شده است.
وی بیان کرد: برای احداث تصفیه خانه طبق مصوبه هیات دولت سه شرط واگذاری 70 درصد شهرک، بهره برداری 50 درصد واحدها و حداقل 100 متر مکعب پساب در شبانه روز لحاظ شده است و در غیر این صورت واحدها خود مسئول تصفیه پسابها در شهرکهای صنعتی هستند.
مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی مازندران در پایان گفت: تا قبل از سال 93 در 2 شهرک صنعتی ساری و آمل آتش نشانی مستقر بود اما هم اکنون به یازده شهرک رسیده است و هزینه یک ماشین آتش نشانی حدود یک میلیارد تومان است.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار