عقب‌نشینی بورس مازندران از شوک شاخص قیمت\

عقب‌نشینی بورس مازندران از شوک شاخص قیمت

  • کد خبر: 2111100245
  • چاپ
  • انتشار: 12 تیر 1399 - 10:18

استناد نیوز / ارزش معاملات در بازار سرمایه مازندران در حالی این هفته با عقب‌گرد ۲۵ درصدی مواجه بود که به گفته بسیاری از کارشناسان ریشه در عبور شاخص قیمت سهام از پیش‌بینی‌ها دارد.

شاخص قیمت سهام که از ابتدای سال تا به این هفته روند افزایشی چشمگیری را دنبال می کند این هفته نیز جهش ۱۹۳ هزار و ۲۴۲ واحدی را تجربه کرد و بر سکوی یک میلیون و۶۱۲ هزار واحدی ایستاد.

این درحالی است که پیش از این پیش‌بینی می‌شد شاخص قیمت ها در لبه یک و نیم میلیون واحد برای مدت کوتاهی ثابت بماند که بازار سهام این پیش بینی را با جهش نزدیک به ۲۰۰ هزار واحدی ناکام گذاشت.

به اعتقاد بسیاری از کارشناسان بورس افزایش چشمگیر شاخص قیمت در هفته‌ جاری و عبور آن از پیش بینی ها منجر به نوعی دست نگهداری فعالان بازار سرمایه مازندران از ریسک بیشتر شد به طوری که این هفته شاهد کاهش ۲۵ درصدی ارزش معامله سهام در بورس منطقه ای مازندران بودیم که به ۶ هزار و ۶۶۵ میلیارد ریال رسید.

همچنین در پنج روز کاری هفته جاری معامله تعداد سهام در بورس منطقه‌ای مازندران نیز عقب گرد ۳۰ درصدی را تجربه کرد و از حدود ۶۰۰ میلیون سهم در هفته گذشته ، این هفته به ۴۲۲ میلیون و ۹۲۰ هزار و ۴۸۹ سهم رسید.

عقب گرد فعالان بازار سرمایه مازندران در حالی رخ داد که این هفته سبد خرید سهام سنگین‌تر از فروش بود و سه هزار و ۷۰۹ میلیارد ریال سهم خریداری و ۲ هزار و ۹۵۶ میلیارد سهم نیز در این بازار فروخته شد.

شرکت‌های فولادی و پالایشگاهی این هفته نیز برای بیش از یک ماه بیشترین ارزش معاملات هفتگی بورس منطقه مازندران را به خود اختصاص دادند که نشان از علاقه فعالان بازار بورس مازندران به شرکتهای به اصطلاح بنیادین دارد.

با این وجود در بورس منطقه ای مازندران این هفته سهام شرکت‌های ذوب آهن اصفهان، بانک تجارت، پالایش نفت تهران، فولاد مبارکه اصفهان و پالایش نفت اصفهان به ترتیب بیشترین ارزش معاملات استان را به خود اختصاص داد.

افزایش شاخص قیمت در حالی فعالان بازار سرمایه را به عقب نشینی واداشت که به گفته یک کارشناس بازار سرمایه احتمال ریزش شاخص بورس در بازار بعید به نظر می‌رسد اما اصلاح شاخص بورس بعد از این همه رشد وجود دارد که در این زمینه می‌توان گفت این اصلاح بعد از رشدهای سنگین طبیعی خواهد بود.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار