99 درصد واحدهای مسکونی سیلزده مازندرانی تحویل مردم شد\

99 درصد واحدهای مسکونی سیلزده مازندرانی تحویل مردم شد

  • کد خبر: 2111100337
  • چاپ
  • انتشار: 28 مرداد 1399 - 14:07

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران با بیان اینکه بیش از 500 واحد مسکونی در سیل اواخر سال 97 و اوایل سال گذشته در این استان تخریب شد،گفت که 99 درصد از واحدهای تخریب شده در سیل ساخته و تحویل مردم شده است.

بر اساس آمارهای رسمی در سیل اواخر اسفند ۹۷ و اوایل فروردین سال گذشته به حدود هفت هزار واحد مسکونی در مازندران خسارت وارد شد که از این تعداد بیش از 500 واحد به صورت کامل تخریب شدند و بقیه بین ۱۰ تا ۷۰ درصد خسارت دیدند.

حسین خانی نوذری با بیان اینکه واحدهای مسکونی مرمتی سیلزدگان در مناطق مختلف این استان تکمیل و سیل زدگان به خانه های خود بازگشتند،افزود:از تعداد 500 واحد تخریب شده در سیل اواخر سال 97 و اوایل سال گذشته تنها 10 واحد مسکونی در دست ساخت است.

وی با اعلام اینکه این تعداد واحدهای مسکونی به دلیل مشکل زمین با وقفه مواجه شد،گفت: مشکل زمین این تعداد واحدهای مسکونی حل شد و با بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران با بیان اینکه ساخت و ساز این تعداد مسکن به خاطر شیوع بیماری کرونا و مشکل تورم و مصالح ساختمانی در استان با وقفه مواجه شد،ادامه داد: اما دوباره بازسازی این واحدها از سر گرفته شده است.

خانی با بیان اینکه تعداد واحدهایی که در سال جاری به دلیل رانش و ریزش دچار خسارت شده بودند دولت برای آن واحدها هم کمک های بلاعوض و تسهیلات کم بهره در نظر گرفته است،افزود: واحدهایی که در سال جاری به دلیل رانش و ریزش دچار خسارت شدند ، برایشان کمک بلاعوض و تسهیلات کم بهره در نظر گرفته است.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازدران در پایان از خسارت دیدگان خواست تا مدارک خود را برای گرفتن وام بلاعوض و کم بهره به بنیاد مسکن شهرستان خود مراجعه کنند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار