\

توجه شهرداری قائمشهر به موضوعات فرهنگی / باید فاصله میان مناطق قائمشهر کم شود

  • کد خبر: 2111100364
  • چاپ
  • انتشار: 05 شهریور 1399 - 15:48

نماینده مردم قائمشهر ، سوادکوه ، سوادکوه شمالی ، جویبار و سیمرغ در مجلس با بیان اینکه شهرداری به موضوعات فرهنگی و اجتماعی توجه می کند، گفت: ایجاد چنین مجتمع های فرهنگی باعث می شود تا مردم به سمت فرهنگ کتابخوانی سوق پیدا کنند. این اقدام پسندیده و مناسبی بود که توسط شهرداری و شورای اسلامی ایجاد شده است. احساس می‌کنیم که یکی از وظایف شهرداری برا این مبنا باشد که فاصله بین مناطق مختلف کم شود.

به گزارش استناد نیوز؛ کمال علیپور در آئین کلنگ زنی کتابخانه شهرداری قائمشهر با تاکید بر اینکه توجه به مسائل فرهنگی و اجتماعی شهری یکی از وظایف مهم شهرداری ها است، افزود: قانون گذار در قوانین جمهوری اسلامی نزدیک به 8 الی 9 ماده را به قوانین شهرداری ها اختصاص داده که اختیارات شهرداری ها در موضوعات مختلف بیان و مشخص شده است.

وی با اعلام اینکه یکی از وظایف شهرداری ها توجه به نیازهای فرهنگی و اجتماعی جامعه است، گفت: متاسفانه سرانه کتاب خوانی در ایران پایین است در صورتی که در گذشته فرهنگ غنی در کتاب خوانی داشتیم.

نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه ، سوادکوه شمالی ، جویبار و سیمرغ در مجلس با اشاره به اینکه در چند سال اخیر در فرهنگ کتابخوانی سیر نزولی داشتیم، افزود: ایجاد چنین مجتمع های فرهنگی باعث می شود تا مردم به کتاب و کتابخوانی سوق پیدا کنند. این اقدام پسندیده و مناسبی بود که توسط شهرداری و شورای اسلامی انجام شده است. احساس می‌کنیم که باید یکی از وظایف شهرداری بر این مبنا باشد که فاصله های بین مناطق مختلف کم شود.

علیپور در پایان با اشاره به اینکه همه پروژه ها و کارهای عمرانی در مرکزیت شهر انجام نشود، گفت: باتوجه به جمعیت زیادی که منطقه کوچکسرا دارد، نیاز به اقدامات بیشتری است و چنین پروژه های باید در این منطقه راه اندازی شود تا فاصله میان مناطق قائمشهر کمتر شود و مردم استفاده بیشتری ببرند. به عنوان نماینده مجلس در شورای اسلامی از شهرداری برای پیشبرد پروژه های شهری حمایت می کنیم.

کیوان مرادیان نماینده مردم قائمشهر ، سوادکوه ، سوادکوه شمالی ، جویبار و سیمرغ در مجلس هم در این مراسم با اشاره اینکه پیشنهاد می دهم نام این کتابخانه با نام شهدای کوچکسرا مزین شود، گفت: این نام مصوب شود تا افرادی که از این کتابخانه استفاده کنند، پیرو راه شهیدان باشند. از شهردار، شورای شهر و اهالی منطقه کوچکسرا که همکاری لازم را انجام دادند تا این مکان به یک منطقه علمی و فرهنگی تبدیل شود تشکر می کنم.

کیوان مرادیان با اشاره به اینکه اصولا زمان کلنگ زنی، تاریخ افتتاح  پروژه ها را میپرسم، گفت: امیدوارم سال آینده شاهد افتتاح و بهره برداری از این پروژه باشیم. امیدواریم کارهای بزرگ در منطقه و شهرستان قائمشهر صورت گیرد.

کیوان مرادیان

 



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار