پیش بینی برداشت 2 میلیون و 800 هزار تن مرکبات در مازندران\

پیش بینی برداشت 2 میلیون و 800 هزار تن مرکبات در مازندران

  • کد خبر: 2111100385
  • چاپ
  • انتشار: 15 شهریور 1399 - 17:46

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از افزایش ۱۰ درصدی تولید نارنگی در استان خبر داد و گفت: پیش بینی ما بر این است امسال ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تن مرکبات در مازندران تولید شود.

عزیز الله شهیدی فر به صادرات بی سابقه مرکبات و کیوی از مازندران به خارج از کشور خبر داد و افزود: همانطور که افزایش چشمگیر صادرات این محصولات را شاهد بودیم امیدواریم در قیمت این محصولات نیز شاهد افزایش قیمت به نفع تولیدکننده باشیم.

وی تداوم ممنوعیت واردات محصولات باغی را از خواسته‌های اصلی این سازمان برشمرد و افزود: بخش عمده‌ای از اقتصاد استان وابسته به تولید و بازار برنج و مرکبات است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به ظرفیت ۱.۵ میلیون تنی سردخانه‌ها، سورتینگ و انبارهای فنی استان، گفت: با این حجم از ذخیره سازی و نگهداری محصولات کشاورزی قادر به تنظیم بازار و قیمت محصولات در استان خواهیم بود.

صادرات ۴۲۰ هزار تن محصولات کشاورزی به ۱۳ کشور

وی از صادرات ۴۲۰ هزار تن محصولات کشاورزی به ۱۳ کشور طی سال زراعی قبل خبر داد.

شهیدی فر با اشاره به نقش محوری این استان در تولید دو محصول برنج و مرکبات که نیمی از تولید کشور را شامل می‌شود، گفت: پروژه‌های زیرساختی نظیر زهکشی اراضی، تجهیز و نوسازی شالیزارها، اجرای سامانه‌های نوین آبیاری و بهسازی و لایروبی آببندان ها برای حوزه کشاورزی استان برنامه ریزی شده و در حال اجراست.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه واردات برنج در فصل برداشت ممنوع است، از نمایندگان استان خواست بر اجرای دقیق این مصوبه نظارت لازم را داشته باشند.

وی با اظهار اینکه واردات برنج با ارز ترجیحی انجام می‌شود، ادامه داد: با اجرای این کار شاهد اتفاقات خوبی در حوزه برنج استان خواهیم بود که قطعاً به نفع کشاورزان استان است.

شهیدی فر از روند افزایشی کشت ارقام پرمحصول و کیفی در سال‌های اخیر در استان خبر داد و گفت: بزودی شاهد خوداتکایی در تولید برنج کشور خواهیم بود.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار