بیشترین رقبات کشور در مازندران است / وجود 12 هزار مدرسه وقفی در کشور\

بیشترین رقبات کشور در مازندران است / وجود 12 هزار مدرسه وقفی در کشور

  • کد خبر: 2111100464
  • چاپ
  • انتشار: 03 آبان 1399 - 14:36

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران با بیان اینکه مازندران بیشترین رقبات در سطح کشور را دارد، گفت: استان مازندران از لحاظ تعداد موقوفات سومین استان در سطح کشور است.

به گزارش استناد نیوز، حجت الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی روز شنبه در همایش یاوران وقف که در امام زاده محمد شهرستان قائمشهر برگزار شد به سیاست های سازمان اوقاف و تاکید رئیس سازمان اوقاف دکتر خاموشی اشاره ایی کرد و افزود: در عرصه های وقف و موقوفات بحث سرمایه گذاری مد نظر است تا خروجی بهتری داشته باشیم و همچنین در بحث عرصه های سرمایه گذاری بتوانیم در حد توانمان گوشه ایی از مشکلات جامعه و حداقل استان را مرتفع کنیم.

وی با اعلام اینکه کارهای اولیه بیمارستان فوق تخصصی با عنایت رئیس سازمان اوقاف و معاونین ایشان در حال انجام شدن است، گفت: این بیمارستان فوق تخصصی در استان پایلوت است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران به فعالیت های اوقاف در شیوع بیماری کرونا اشاره ایی کرد و افزود: اداره اوقاف و امور خیریه بیش از 90 هزار بسته معیشتی در سطح استان در قالب کمک مومنانه و از محل موقوفات و خیرین تهیه و بین نیازمندان توزیع کرده است.

حیدری با اعلام اینکه اوقاف در کنار مردم بوده و پس از شیوع ویروس کرونا، اقدام به راه اندازی 12 کارگاه تولید ماسک در سطح بقاع متبرکه این استان کرده است، گفت:در ابتدای شیوع ویروس کرونا، روزانه بیش از پنج تا هشت هزار ماسک تولید می شد. البته این روند با کمک مجموعه بسیج و سپاه همچنان در برخی از بقاع متبرکه ادامه دارد.

اوقاف مازندران

وی با بیان اینکه حدود 200  پروژه عمرانی بقاع متبرکه در مازندران در دست ساخت داریم، افزود: کمک به بیمارانی که مشکلات مالی دارند، تهیه جهیزیه برای نوعروسان نیز که از نیات موقوفات است و باید بر اساس همان نیت صورت گیرد از سوی اوقاف انجام شده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندرن ، بیان کرد: در موج اول کرونا با توجه به کمبود دستگاه تنفس تعداد 7 دستگاه توسط اوقاف پس از اخذ مجوز از مازاد موقوفات خریداری و در اختیار بیمارستان های موقوفه قرار داده شد.

حیدری در پایان با اعلام اینکه اجرای امینانه واقفین بهترین راه توسعه فرهنگ وقف است، گفت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری اگر بخواهیم فرهنک وقف ترویج پیدا کند بهترین راه آن اجرای امینانه وقف است.

مدیر کل اسناد و ثبتی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور هم در این مراسم با بیان اینکه یکهزار مرکز درمانی موقوفه و 12 هزار مدرسه وقفی در کشور داریم، گفت: 200 هزار موقوفه موارد متفرقه و همچنین یک میلیون و 400 هزار رقبه مستأجر در کشور وجود دارد.

مجتبی باقر زاده 2 وظیفه مهم سازمان اوقاف را حفظ اصل موقوفه و اجرای امینانه موقوفات اعلام کرد.

وی در پایان از راه اندازی دهکده کشاورزی در سطح کشور خبر داد و گفت: در بحث علم و فناوری دانش‌های بروز و انرژی خورشیدی، اوقاف اقدامات بسیار خوبی انجام داده است.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار