تالار بورس مازندران کارایی لازم را ندارد / بورس منطقه ای مازندران یا گزارشگر بازار سرمایه؟!\

تالار بورس مازندران کارایی لازم را ندارد / بورس منطقه ای مازندران یا گزارشگر بازار سرمایه؟!

  • کد خبر: 2111100505
  • چاپ
  • انتشار: 16 آبان 1399 - 14:09

علارغم اهداف مهمی که برای تالارهای منطقه ای بورس تعریف نموده اند، این تالار در مازندران به گزارشگر بازار سرمایه تبدیل شده است آن هم تنها در روزهای مثبت بازار.

به گزارش استناد نیوز، به گفته مسئولان سازمان بورس، بورس های منطقه ای، نماینده همه بخش های بازار سرمایه در مناطق مختلف کشور هستند و فعالیت آنها از فرهنگ سازی و آموزش تا فرآیند داد و ستد را دربر می گیرد، پاسخگویی به فعالین استانی بازار سرمایه به منظور حفظ اعتماد آن ها یکی دیگر از مهمترین وظایف تالار های منطقه ای است، همچنین از دیگر اهداف تشکیل این تلارها تقویت نقش نظارتی سازمان و افزایش شفافیت و جلوگیری از تخلفات بوده است.

متاسفانه عملا در استان مازندران شاهد فعالیت چشمگیری در چهارچوب اهداف بورس های منطقه ای نیستیم، با رصد فعالیت های مدیران این تالار در استان مازندران تنها شاهد اعلام گزارش از میزان معاملات و ورود و خروج سرمایه در بورس استان هستیم، درواقع این مجموعه علارغم اهداف مهمی که برایش تعریف نموده اند، در مازندران به گزارشگر بازار سرمایه تبدیل شده است آن هم تنها در روزهای مثبت بازار.

دادن آگاهی و ارائه آموزش های لازم به مردم برای ورود به بازار سرمایه، ارائه هشدار لازم برای عدم معاملات احساسی یا بدون آگاهی و تاکید بر سرمایه‌گذاری روی دانش فردی حداقل انتظاری بود که فعالان بازار سرمایه از تالار بورس منطقه ای مازندران انتظار داشتند که متاسفانه اقدامات مناسبی در این خصوص صورت نگرفت.

همچنین ترغیب شرکت‌های فعال در استان مازندران برای ورود به بورس، تسهیل شرایط ورود آن ها به این بازار، رفع موانع موجود با رایزنی با مسئولین استانی و سازمان بورس، ارائه مشاوره به شرکت ها و اعلام مشکلات آن ها به مسئولین مربوطه در سازمان بورس از اقداماتی بود که با انجام آنها، می شد وجود این تالار را در استان مازندران مفید فایده ارزیابی کرد.

با توجه به شرایط حساس اقتصادی موجود در کشور و بازار سرمایه و حجم بالای فعالیت مردم در این بازار، انتظار می رود با تغییراتی کاربردی در ساختار وظایف و مدیریت بورس منطقه ای مازندران شاهد کارایی بیشتر این مجموعه در استان و فعالیت مفید آن باشیم.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار