\
  • اختصاصی استنادنیوز؛

کنترل وضعیت کرونایی مازندران نیاز به مدیریت از خارج استان دارد / مقایسه تعداد شهرهای قرمز مازندران با کل کشور

  • کد خبر: 2111100642
  • چاپ
  • انتشار: 21 آذر 1399 - 11:08

پس از پایان سومین هفته از محدودیت های سختگیرانه کرونایی، تعداد شهرهای قرمز در استان مازندران نه تنها کاهش نداشت بلکه با افزایش نیز همراه بوده است و اکنون از 12 شهر قرمز کرونایی کل کشور، 5 شهر در استان مازندران واقع شده اند!

به گزارش استناد نیوز، محدودیت های کرونایی وارد هفته چهارم شده است، محدودیت هایی که برای کنترل شیوع ویروس کرونا اعمال شد به اجبار اقتصاد مردم را نیز هدف قرار داد، در مرحله اول تعطیلی دو هفته ای کسب و کار مردم در 160 شهر با وضعیت قرمز اعمال شد، در این مرحله سه شهر آمل، ساری و بهشهر در استان مازندران قرمز اعلام شده بودند.

پس از دو هفته اعمال درست و موفقیت آمیز محدودیت های سختگیرانه در کل کشور آمار شهرهای قرمز به 64 شهر کاهش یافت، اما در استان مازندران تعداد شهرهای قرمز از 3 به 5 رسید. این محدودیت ها یک هفته دیگر تمدید شد و در پایان این مرحله خوشبختانه بازهم در کشور شاهد کاهش چشمگیر شهرهای قرمز بودیم، کاهش تعداد شهرهای قرمز از 64 به 34 نشان از مدیریت درست کرونا و اعمال صحیح محدودیت ها در کشور دارد، اما آمارها در استان مازندران همچنان صعودی است، در حالی که انتظار می رفت شاهد بهبود شرایط در این استان نیز باشیم متاسفانه پس از سه هفته محدودیت و تعطیلی کسب و کار مردم در شرایط سخت اقتصادی، تعداد شهرهای قرمز در استان مازندران دو برابر شد و این استان با 6 شهر قرمز وارد هفته چهارم محدودیت ها شد.

در آخرین آمار اعلام شده در تاریخ 22 آذرماه در کل کشور 12 شهر در وضعیت قرمز قرار دارند که از این تعداد 5 شهر در استان مازندران واقع شده است که از این حیث مازندران در کشور رکورددار است! بر این اساس شهرهای آمل، نور، رامسر، نکا و گلوگاه در وضعیت قرمز قرار دارند که وضعیت سه شهر آمل، نور و گلوگاه حاد گزارش شده است.

علارغم تمام تلاش های صورت گرفته در مجموعه مدیریتی استان مازندران در ستاد استانی کرونا و استاندار محترم برای بهبود شرایط کرونایی استان، نشانه ای از موفقیت را شاهد نیستیم و طی روزهای گذشته نیز با افزایش بیماران بستری و سرپایی در بیمارستان های مازندران همچنان در وضعیت بحرانی قرار داریم، از آنجایی که هدف همه مسئولین و زحمتکشان در این عرصه کمک به سلامت و کاهش مشکلات مردم می باشد، بهتر است استاندار مازندران دست یاری به سوی استانداران موفق در مدیریت کرونا دراز کرده و با مشاوره از همکاران خود در سایر استانها و استفاده از تجربیات آن ها، راهکاری برای بهبود شرایط بیابد.

همچنین این احتمال وجود دارد وزارت کشور و ستاد ملی کرونا نیز به کمک مردم و مسئولین آمده تا مازندران هرچه زودتر از این شرایط بغرنج خارج شود، شاید بتوان با سپردن مدیریت ستاد استانی کرونا به تیمی کارآزموده و امتحان پس داده در خارج استان و با همکاری همه جانبه مجموعه استانداری مازندران شاهد قطع شیوع گسترده کرونا، کاهش فشار به کادر درمان و اقتصاد مردم استان باشیم تا همکاری و تبعیت مردم از دستورات ستاد کرونا و تلاش های مسئولین بی نتیجه نماند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار