الویت مازندران کشت گلخانه برای جهش تولید است / پرداخت تسهیلات بیش از 9 میلیارد تومانی در روستای خرماکلا قائمشهر\

الویت مازندران کشت گلخانه برای جهش تولید است / پرداخت تسهیلات بیش از 9 میلیارد تومانی در روستای خرماکلا قائمشهر

  • کد خبر: 2111100663
  • چاپ
  • انتشار: 02 دی 1399 - 14:35

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران با اعلام اینکه توسعه کشت گلخانه ای اولویت مازندران است گفت که تا از محل تسهیلات روستایی و بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه به متقاضیان برمبنای اولویت بندی تسهیلات پرداخت شود.

 

به گزارش استناد نیوز، حسن خیریانپور روز سه شنبه در مراسم بهره برداری متمرکز از ۱۰۰ واحد گلخانه در روستای خرماکلا قائمشهر در گفت و گو با خبرنگاران، افزود : گل و گیاه یکی از ظرفیت های خوب مازندران است که از برنامه های اولویت دار استان در سال جهش تولید محسوب می شود ، بنا براین متقاضیان می توانند از ظرفیت ها حداکثر استفاده را ببرند چرا که ما در زمینه تسهیلات آمادگی های لازم را داریم.

وی با اعلام اینکه استان مازندران ظرفیت های خوبی در حوزه کشاورزی دارد، گفت : سالانه بیش از هفت میلیون تن بهترین محصولات کشاورزی در این استان تولید می شود.

معاون استاندار مازندران یکی از ظرفیت های خوب توسعه کشت گلخانه ای اعم از گل و گیاه و لیموترش را در روستای خرماکلا قائمشهر اعلام کرد و افزود : تعدادی از پرونده ها در بوروکراسی اداری گیر کرده بود که با چندین جلسه برگزار شده موفق شدیم تا مجوز برای ۱۵۵ فقره پرونده جدید را صادر کنیم.

وی بر ضرورت تشکیل یک تعاونی فراگیر در روستای خرماکلا تاکید کرد و گفت : محصول لیموترش که در روستای خرماکلا قائمشهر تولید می شود قابلیت صادراتی دارد و تشکیل تعاونی می تواند زمینه فرآوری، بسته بندی و صدور کارت بازرگانی را برای صادرات فراهم کند.

خیریانپور با بیان این که در حال حاضر تولید لیموترش در روستای خرماکلا از طریق دلال ها خریداری و به استان های دیگر ارسال می شود، افزود : متاسفانه محصول این گلخانه ها در حال حاضر به نام استان ثبت نمی شود ، بنا بر این صادرات باید از مجرای اصلی و به نام استان باشد تا سود آن به صاحبان گلخانه برسد.

معاون استاندار مازندران در پایان با اعلام اینکه تاکنون در سطح روستای خرماکلا بیش از 9 میلیارد و430 میلیون تومان تسهیلات به متقاضیان برای توسعه کشت گلخانه پرداخت شده است، گفت: این تسهیلات از ظرفیت بنیاد برکت و روستایی به متقاضیان پرداخت شده است.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار